RecenzjeKS - recenzje phaedry75 :-)

Przesłuchałeś kolejną płytę... Podoba ci się? Nie? Napisz o tym!

Moderator: fantomasz

Awatar użytkownika

Autor tematu
phaedra
Habitué
Posty: 4029
Rejestracja: 10 wrz 2005, 19:19
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Toruń
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy: Klaus Schulze
Zawód: pełnomocnik
Zainteresowania: muzyka, historia, sztuka
Płeć:
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

KS - recenzje phaedry75 :-)

#27778

Post autor: phaedra »

Aphrica - Fuchs/Schulze/Bloss - rok 1984

Kilka słów na temat płyty Aphrica – tria Fuchs/Schulze/Bloss. Miałem przyjemność posłuchać po raz pierwszy tej płyty jakieś dwa – trzy lata temu. Zanim przesłuchałem tę płytę, pozwoliłem sobie na przejrzenie recenzji, jakie były zamieszczone w Internecie. Większość osób wypowiadała się na temat tej płyty negatywnie.

Po przesłuchaniu jej po raz pierwszy miałem te same odczucia, ale po przesłuchaniu po raz drugi, trzeci już nie. Płyta ta została kontrowersyjną płytą, ze względu nie tylko na solowe partie wokalne malarza, rzeźbiarza i mecenasa (?) kultury pochodzącego z Austrii Ernsta Fuchsa. Z powodu sporów sądowych samego KS oraz Fuchsa płyta ta została wycofana z rynku. I muszę powiedzieć, że szkoda, że została wycofana.

Mieliśmy już na płytach kilka partii wokalnych na płytach Schulze’a – Brown (jak dotąd najlepszy), M. Garvens, Wilkinson,Siemon, Ostwood (opera) i ku mojemu zdumieniu ten chropowaty, niewyraźny głos Fuchsa pasuje do tej płyty. Warunek jest jeden – należy mieć do słuchania tej płyty odpowiedni nastrój. Głos Fuchsa przypomina mi miejscami głos Siemona z Blackdance – jakby pochodził z jakiejś odległej, mrocznej krainy. I niech to będzie tytułowa Aphrica, której tak naprawdę do końca nie znamy. Nie znamy też mieszkających tam ludzi, ich zwyczajów, wierzeń, życia codziennego, itd.