leonus pisze:Zawsze mnie nurtowało w płycie RICOCHET pierwsze 8 minut albumu,nie nie-podoba mi się cała płyta,ale pierwsze 8 minut powala mnie najbardziej.Dlatego intrygowało mnie z jakiego lub jakich koncertów pochodzą te dżwięki ,a już na pewno ekscytują mnie dżwięki między 6,26 min. a 6,33 min. i potem 6,36 min a 6,41 min.,czyli te nałożone na siebie mowy,pogłosy,te echa przechodzące z jednego kanału do drugiego kanału,świetny efekt,tyle,że nigdzie nie spotkałem się z tekstem mówiącym skąd Froese czy Franke wzięli te urywki,bo część 2 Ricochetu to prawie w całości koncert z Croydon (chyba).CZy ktoś z forumowiczów podpowie z jakich koncertów są dżwięki z minut od początku do 8 minuty?Ale zrzędzę,no ale trudno,intryguje mnie to,proszę o pomoc w zdobyciu tej wiedzy,pozdrawiam wszystkich na forum
Podobne dźwięki, o których piszesz, słyszymy w Mojave Plan(14:30-15:00), myślę, że nie jest to nic innego, jak zsamplowane i przetworzone ludzkie głosy, w Ricochet part 1, odtworzone z Melotronu, w Mojave Plan z innego samplera. Podobny zabieg jest zrealizowany w Ricochet part 2, opisany tutaj
http://forum.studio-nagran.pl/viewtopic ... 23#p116523. Wg tego co opisałem ww. linku, Ricochet part 2 i jego 10 minut, które następuje po wprowadzeniu Froese na fortepianie, jest przetworzonym zapisem koncertu z Fairfield Hall w Croydon. Również początek Ricochet Part 1, jest ponownie nagranym w studio, początkiem ww. koncertu. Poza początkiem Ricochet part 1, wzorowanym na zapisie ww. początku koncertu, dalsza część, jest stricte, robotą studyjną.