Tangerine DreamTrylogia wg Dantego, a konkretnie "Paradiso"

Moderator: fantomasz

Awatar użytkownika

Autor tematu
Geronimo
Habitué
Posty: 1350
Rejestracja: 11 wrz 2004, 20:16
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Zielona Góra
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód: geodeta
Zainteresowania: muzyka elektroniczna
Status: Offline

Trylogia wg Dantego, a konkretnie "Paradiso"

#110098

Post autor: Geronimo »

Słuchałem mniej więcej 2 lata temu albumu "Paradiso" po raz pierwszy. Nie podobał mi się. Płyty sprzedałem. Jednak kropla drąży skałę: po dwóch latach kupiłem ten album ponownie. Po przesłuchaniu myślę,że trylogia TD wg Dantego jest najważniejszym dokonaniem w historii zespołu. Coś więcej niż muzyka elektroniczna i coś więcej niż muzyka klasyczna. A zwłaszcza "Paradiso" to piękne dzieło, jeśli je zrozumieć oczywiście.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

phaedra
Habitué
Posty: 4029
Rejestracja: 10 wrz 2005, 19:19
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Toruń
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy: Klaus Schulze
Zawód: pełnomocnik
Zainteresowania: muzyka, historia, sztuka
Płeć:
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

#110220

Post autor: phaedra »

Z tej trójki najbardziej mi się podoba "Purgatorio". Bardzo dynamiczne, przebojowe. "Inferno" to takie refleksyjne wprowadzenie, a "Paradiso" to połaczenie muzyki klasycznej, elektroniki i opery. bardzo trudny album i dla przeciętnego miłośniki muzyki Tangerine Dream, nie do ogarnięcia. Jesli ktoś nie lubi klasyki, to nie ma czego szukać przy słuchaniu "Paradiso". BTW wolałbym aby te wszystkie trzy płyty ukazały się pod szyldem Edgara Froese, a nie pod Tangerine Dream.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Autor tematu
Geronimo
Habitué
Posty: 1350
Rejestracja: 11 wrz 2004, 20:16
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Zielona Góra
Jestem muzykiem: Nie wiem