1.„Romantycy Rocka” od 19.00 do 20.30 –
ICEHOUSE – Measure for Measure kontakt:
romantycyrocka@toksyna.fm
2 „Wokół WEF” od 20.30 do 21.30 –
STENDEK, COSMICGOA, MICHAŁ WOLSKI: kontakt:
muzykawefu@toksyna.fm
3. „Elektroniczne Pejzaże” od 21.30 do 22.
JÓZEF SKRZEK – Pamiętnik Karoliny W trakcie audycji wywiad z artystą.
Współprowadzenie audycji: Jerzy Beka
Bloki muzyczne :
1)od 8.00 do 12.00 możecie posłuchać muzyki :
COCTEAU TWINS, DEINE LAKAIEN, BEL CANTO
2) od 12.00 do 16.00 przedstawimy muzykę:
DEPECHE MODE, YAZOO, DE VISION, WHITE DOOR, PSYCHE.
3) od 16.00 do 19.00 muzyka elektroniczna:
VANDERSON, JEAN MICHEL JARRE, FQP PROMO SAMPLER 2011
W trakcie najbliższej audycji Romantycy Rocka (19.00-20.30) zaprezentujemy australijską grupę ICEHOUSE. Jest to zespół rockowy, grający w stylu new romantic. Założyli go: Iva Davies oraz Keith Welsh w 1977r. Pierwszą nazwą zespołu było Flowers, dopiero po wydaniu pierwszej płyty zmienili ją na „Icehouse”. W 1980 r. podpisali kontrakt z Festival Records i dzięki temu wydali swój pierwszy album „Icehouse”, który stał się przebojem na muzycznym rynku Australii. Piosenka tytułowa została wydana na singlu i została zauważona w Wielkiej Brytanii. Z tego albumu pochodziły również single: „Can't Help Myself” i „Walls. Kolejnym albumem była płyta „Primitive Man”. Producentem został Keith Forsey, współpracujący również z Simple Minds. Do dziś grany jest wielki hit z albumu Primitive Man; „Hey, Little Girl”. Natomiast monumentalny utwór – „Great Southern Land” znalazł się na ścieżce dźwiękowej filmu „Młody Einstein” (1981).
Trzeci ,zdecydowanie najlepszy album, „Sidewalk”, był już bardziej mroczny i przepełniony melancholią. Zawierał tak znane piosenki jak „I Don't Believe Anymore” i „Someone Like You”. Kolejnym bardzo dobrym albumem jest wydany w 1986 roku Measure for Measure. Natomiast kolejny album, „Man of Colours”, okazał się największym sukcesem komercyjnym zespołu. Znalazły się na nim takie przeboje, jak „Crazy”, czy „Electric Blue” Od tego momentu zespół ograniczył swoją działalność na rzecz solowych działań Daviesa. Zespół od czasu do czasu przypomina swoim fanom o swojej obecności. Ostatni album Heroes został wydany w 2004 roku.(źródło:wikipedia)
kontakt:
romantycyrocka@toksyna.fm
Kolejne spotkanie ze współczesną muzyką elektroniczną polskich artystów skupionych wokół Warsaw Electronic Festiwal. W trakcie audycji (od 20.30 do 21.30)będzie możliwość podyskutowania na forum WEF. Część muzyczną programu wypełni muzyka takich twórców jak STENDEK, MICHAŁ WOLSKI oraz COSMICGOA. Całości posłuchacie oczywiście na
www.toksyna.fm
kontakt:
muzykawefu@toksyna.fm
Elektroniczne Pejzaże (od 21.30 do 22.30) W kolejnej audycji powrócimy do spotkań z
JÓZEFEM SKRZEKIEM i jego twórczością solową. Tym razem wraz z artystą wspominać będziemy pracę nad jego pierwszym solowym albumem”
Pamiętnik Karoliny”. Część muzyczną wypełni prezentacja tej znakomitej płyty.
Urodzony na Śląsku w Michałkowicach w rodzinie górniczej. Od małego grał i śpiewał, wychowany w duchu sztuki, muzyki, plastyki, tańca, ale również sportu. Po dyplomie w klasie fortepianu w renomowanej szkole im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach, przez moment studiował na Akademii Muzycznej w Katowicach. Już w 1970 r. stawiał pierwsze kroki jako basista oraz pianista zespołu Breakout. Po rocznej współpracy powrócił jednak na Śląsk, żeby założyć swój ulubiony zespół – SBB. To wielkie szczęście, że powstał ten projekt, bowiem właśnie SBB stworzyło całkiem nowy nurt w muzyce polskiej, a może i światowej. Multiinstrumentalista oraz kompozytor Józef Skrzek zademonstrował światu nową formułę muzyki uniwersalnej, ze słowiańską romantyką oraz buntowniczą dynamiką rocka, zapraszając do współpracy Antymosa Apostolisa oraz Jerzego Piotrowskiego. W pierwszych dziewięciu latach działalności zburzyli wszelkie konwencje rynkowe, nagrali kilkanaście płyt w wielu krajach, sprzedali kilka milionów płyt. Pochodzili zza „żelaznej kurtyny” podzielonej Europy, a potrafili nieść Wolność ludziom tej Ziemi poprzez Muzę... Obecnie SBB występuje i nagrywa z znanym perkusistą Paulem Wertico z Chicago. Sam Józef Skrzek komponuje oraz występuje w różnych ciekawych konstelacjach solo.
Tworzy muzykę elektroniczną, prezentując ją na festiwalach el-muzyki (Wyspa Muzyki Elektronicznej ’84 we Wrocławiu, festiwale ZEF w Piszu – lata 1996, 1997, 2000 oraz 2003, Ricochet Gathering 2004, 2005, 2006 – Komarno, Gomera, Florencja) oraz w swoim stałym atelier – Planetarium Śląskim w Chorzowie. Już ponad 20 lat regularnie występuje tam czy to solo, czy z zaproszonymi gośćmi. Na przełomie lat 80/90 występował tam w duecie z Michałem Banasikiem, w drugiej połowie lat 90. wystawił spektakl „Epitafium dusz”. Tam odbyła się także premiera filmu Lecha Majewskiego „Pokój saren”. Nowy wiek przyniósł szereg interesujących koncertów - m.in. wspaniały występ SBB w Noc Świętojańską 2001 - „Od zachodu do wschodu słońca”, „Powitanie jesieni 2001” z wieloma zaproszonymi gośćmi, „Uwertura nocy świętojańskiej” ze Zbigniewem Zamachowskim w czerwcu 2003 roku czy koncert z Colinem Bassem w kwietniu 2004 r.
Z powodzeniem komponuje muzykę filmową. Od końca lat 70. współpracował m.in. z Piotrem Szulkinem przy filmach „Golem” i „Wojna Światów – Następne Stulecie”, z Jerzym Skolimowskim przy filmie „Ręce do góry”, z Mieczysławem Waśkowskim przy filmie „Czas dojrzewania”, wreszcie z Lechem Majewskim przy operze i filmie „Pokój saren” oraz filmach „Angelus” i „Ogród rozkoszy ziemskich”. Tworzy także dla teatru – „Otello” Teatru TV (1981), „Kaligula” warszawskiego Teatru Dramatycznego (1982), „Noc w operze”, „Terroryści” i „Opowieści lasku wiedeńskiego” Teatru Dramatycznego w Częstochowie, „Medea” warszawskiego Teatru Powszechnego (1989), „Wieczór trzech króli” sosnowieckiego Teatru Zagłębia (2000) czy „Historyja o chwalebnym zmartwychwstaniu” Teatru Polskiego w Bielsku-Białej – to tylko najważniejsze z dokonań na tym polu. Współtworzył także widowisko „Karłowicz – Interpretacje”, realizowane wspólnie m.in. z Adamem Hanuszkiewiczem oraz Ewą Wycichowską.
W końcu lat 80. aktywnie działał w Hamburgu tworząc Video Art Production, pisząc wiele muzyki filmowej i reklamowej. Po roku 1990 nawiązał stałą współpracę z artystami skupionymi wokół studia Pink Noise w Aachen – z tych znajomości zrodził się międzynarodowy Welcome Project Group.
Wspólnie z Lechem Majewskim wystawił operę współczesną „Pokój Saren”, wydaną także w formie dwupłytowego albumu oraz zaadoptowaną na potrzeby filmu. Tematy z opery w wykonaniu fortepianowym Józefa trafiły także na album „Pokój Saren Piano”. W roku 1998 założył formację In Corpore, łączącą słowo, muzykę i taniec. W składzie formacji znaleźli się Violetta i Mirosław Muzykant, Agata Zeliszek, Aleksandra Poniszowska, Roxana Vikaluk i Piotr Wojtasik. Od 1999 roku współpracuje z prof. Wiesławem Komasą, intuicyjnie łącząc słowo mówione z muzyką (spektakl „Jesteś, który jesteś”).
Wiek XXI w działalności Józefa to kontynuacja dróg naznaczonych naście lat wcześniej, ale i szukanie wciąż nowych form wyrazu. Od 2001 roku funkcjonuje znowu, coraz aktywniej, grupa SBB. Józef nie zapomniał jednak o działalności solowej. W 2001 roku napisał muzykę do przedstawienia teatralnego „L’Improbable Rencontre” teatru im. Romain Rolland’a w Villejuif pod Paryżem oraz zilustrował film „Angelus” Lecha Majewskiego oraz serial TVP „Serce z węgla”. Kilkakrotnie wystąpił na Jasnej Górze, rejestrując podczas jednego z występów album „Kantata Maryjna”. W roku 2003 złożył hołd ofiarom lawiny w Tatrach za pomocą koncertu „Epitafium Dusz” w tyskim kościele św. Marii Magdaleny i płyty-cegiełki dokumentującej to wydarzenie. W kwietniu 2003 r. wyjechał do St. Petersburga na prestiżowy festiwal SKIF, na którym pojawia się regularnie od tego czasu. Rok 2004 upłynął pod znakiem SBB (wydanie 2 płyt DVD, boxu zawierającego 22CD oraz trasa koncertowa po Polsce), ale Józef znalazł także czas na wspólny koncert z Colinem Bassem (podpora grupy Camel) w chorzowskim Planetarium, udział w Ricochet Gathering 2004, zaprezentowanie polskiej publiczności „Tryptyku Petersburskiego” z muzykami z St. Petersburga – Michailem Ogorodovem i Alexandrem Ragazanovem (a także Roxaną Vikaliuk i Michałem Gierem). W Morągu zarejestrował materiał „Viator – Znak Pokoju” z udziałem trzech wokalistek – Aleksandry Poniszowskiej, Roxany Vikaluk oraz Beaty Mańkowskiej. Kolejny rok Józef zaczął od serii kolędowych występów, m.in. w Pszczewie – z którym jego drogi splotły się ponownie w roku 2006 (projekt nagrania muzyki organowej, pod roboczym tytułem „Magdalena”). Wiosną zagrał szereg niezwykle ciepło przyjętych recitali fortepianowych w Berlinie oraz wiele koncertów dedykowanych pamięci Jana Pawła II (m.in. w Berlinie i w Poznaniu). Wyruszył także z dużą trasę koncertową z SBB, rejestrując także nowy album zespołu – „New Century”, wyprodukowany przez legendarnego producenta The Rolling Stones, Queen i ELO – Macka i niezwykle ciepło przyjęty wśród fanów na całym świecie. Płyta była promowana jesiennymi koncertami, z których jeden wydano na płycie DVD „Live In Theatre 2005”. W końcu listopada odwiedził Toronto, gdzie został przyjęty entuzjastycznie nie tylko przez Polonię. Rok 2006 to zarówno kolejne kroki w karierze SBB (występ w Spodku przed Deep Purple oraz występ jako główna gwiazda meksykańskiego festiwalu BajaProg), jak i osiągnięcia solowe – przede wszystkim szereg występów w niemieckich kościołach, gdzie muzyka Józefa współgrała z obrazami Stanisława Świątkowskiego ilustrującymi życie Jana Pawła II. W kwietniu po raz kolejny pojawił się na festiwalu SKIF, występując z „Tryptykiem Petersburskim”, z litewskimi jazzmanami, a także dając krótki solowy recital fortepianowy w Twierdzy Pietropawłowskiej w ramach internacjonalnego projektu Music Of Time. W maju dał trzy doskonale przyjęte koncerty w Londynie.
ZAPRASZAMY!