Audio Hi-FiJakość oryginalnych płyt kompaktowych

Wymiana poglądów dotyczących sprzętu, na jakim (nie) warto słuchać dobrej muzyki oraz technologii zapisu dźwięku.

Moderatorzy: fantomasz, monsoon

Awatar użytkownika

Autor tematu
yeske
Zweryfikowany
Dyżurny Inżynier
Posty: 4257
Rejestracja: 29 mar 2004, 12:53
Status konta: √ OK
Imię i nazwisko: Jarek Wiktorowicz
Lokalizacja: Warszawa
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy: Klaus Schulze |'|, Tangerine Dream |'|
Zawód: Inżynier elektronik
Zainteresowania: Muzyka Elektroniczna, aktywność fizyczna, literatura S-F, podziwianie piękna, dłubanie w nosie
Płeć:
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

Jakość oryginalnych płyt kompaktowych

#114038

Post autor: yeske »

Czy to tylko moja teoria spiskowa dziejów, czy rzeczywiście dzieje się tak, że im nowsze (w sensie daty wytłoczenia) są płyty CD, tym niższa ich jakość (w rozumieniu samego nośnika informacji)...

Archiwizując część swojej płytoteki do postaci obrazów cyfrowych doświadczam właśnie sytuacji, w której nie mam żadnych problemów ze zrippowaniem płyt wydanych np. 20-25 lat temu, natomiast płyty z ostatnich kilku lat w większości raportują mniej lub bardziej znaczące uszkodzenia nośnika ("powierzchni dysku").

O co chodzi?


Jαrεκ

Zacząłem podejrzewać,
a teraz boję się, że wiem na pewno.
[José Carlos Somoza]

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Kamil
Małomówny
Posty: 10
Rejestracja: 02 lis 2016, 11:15
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja:
Jestem muzykiem: Tak ♫♫
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Płeć:
Kontakt:
Status: Offline

#114042

Post autor: Kamil »

Plyta kompaktowa rzekomo ma 50-60 lat trwalosci. Tloczone CD zazwyczaj nie sprawiaja klopotow przy kopiowaniu/odtwarzaniu, chyba, ze powierzchnia nosnika jest podrapana - wtedy laser moze miec problem z odczytem informacji. Gorzej z plytkami CDR, ktore sa kopiowane, niz tloczone. Ale nawet dobrej jakosci CDR powinien grac bez problemow.