VangelisBeaubourg, Invisible Connections..itp

Moderatorzy: fantomasz, monsoon, spawngamer

Awatar użytkownika

yeske
Zweryfikowany
Dyżurny Inżynier
Posty: 4257
Rejestracja: 29 mar 2004, 12:53
Status konta: √ OK
Imię i nazwisko: Jarek Wiktorowicz
Lokalizacja: Warszawa
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy: Klaus Schulze |'|, Tangerine Dream |'|
Zawód: Inżynier elektronik
Zainteresowania: Muzyka Elektroniczna, aktywność fizyczna, literatura S-F, podziwianie piękna, dłubanie w nosie
Płeć:
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

#81527

Post autor: yeske »

Ostatni post z poprzedniej strony:

esflores pisze:Druga sprawa to doswiadczenie odbiorcy - jesli potrafisz w czasie słuchania ogarnąć całą otoczkę czasoprzestrzenną , okolicznosci powstania utworu, osobowosc muzyka czy kompozytora
Jakakolwiek wiedza dot. muzyka/kompozytora nie jest IMHO potrzebna. W moim przypadku jest wręcz przeciwnie. Na przestrzeni lat zauważam, że im więcej wiem o twórcach, tym mniej tajemnicza i pociągająca staje się dla mnie sama muzyka. Wolę przeżywać bogaty świat dźwięków w zupełnym oderwaniu od rzeczywistości.


Jαrεκ

Zacząłem podejrzewać,
a teraz boję się, że wiem na pewno.
[José Carlos Somoza]

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

micro-macro
Stary wyga
Posty: 213
Rejestracja: 16 sty 2007, 16:39
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Stargard
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy: Kitaro, Vangelis, Jarre, K. Schulze, Tangerine Dream....
Zawód:
Zainteresowania: Fotografia
Płeć:
Wiek: 49
Status: Offline

#81554

Post autor: micro-macro »

astiz pisze:Wspaniale ubrałeś to w słowa; nic dodać, nic ujać.
Wiele osób, którym mówię, że słucham muzyki elektronicznej od razu kojarzy to z... techniawką! Nic bardziej frustrującego! A techno, to "muzyka", której szczerze nienawidzę, dla tego w stu %-ach się z Tobą zgadzam :yes:
Miło mi. Przede wszystkim to jest szkodliwe dla zdrowia, od tego należałoby zacząć. Te całe spędy techno, światła itd. wraz z tym łomotem podciągnąć to należy pod sekciarską subkulturę, nie pod muzykę. Ale skoro mówi się o tych śmieciach (tworach, nie osobach) jako o muzyce więc odnoszę się jako do zjawiska muzycznego... Choć ręka mi drży gdy piszę `muzycznego`. Vangelis pewnie powiedziałby tu: "wszystko jest muzyką", ale ja powiem, że nie wszystko jest dobrą muzyką. Przy okazji polecam wiersz Różewicza "Zła muzyka".
"A teraz nadamy muzykę elektroniczną", słyszę w radio... I nadają techno -łomot. I młode pokolenie tak odbiera pojęcie "muzyka elektroniczna", a starsze, nie znające tej właścciwej elektronicznej, też tak to sobie koduje. Przykre.

[ Dodano: 2009-11-22, 18:34 ]
Esflores napisał:
"Czy muzyka moze sie zestarzeć ? i tak i nie - to zalezy od odbiorcy, czy dany gatunek sie rozwija wprowadzając jakies inowacje..."

Kiedyś jeden muzyk (załóżmy) powiedzial: "Trzeba się rozwijać!" A wiecie na czym jego rozwój polegał? Na cofaniu i popychaniu do przodu płyt winylowych, majstrując przez to straszny zgrzyt. To ja za taki rozwój podziękuję. I niech mi tu nikt nic nie mówi, nie mamy, jak to się mówi, wspólnych zainteresowań... Mam na myśli takich jak ów "muzyk".



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

cykoelektryko
Stary wyga
Posty: 264
Rejestracja: 14 maja 2007, 5:01
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: RADOM
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Status: Offline

#81555

Post autor: cykoelektryko »

micro-macro pisze: "A teraz nadamy muzykę elektroniczną", słyszę w radio... I nadają techno -łomot.


W którym radio?



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

micro-macro
Stary wyga
Posty: 213
Rejestracja: 16 sty 2007, 16:39
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Stargard
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy: Kitaro, Vangelis, Jarre, K. Schulze, Tangerine Dream....
Zawód:
Zainteresowania: Fotografia
Płeć:
Wiek: 49
Status: Offline

#81556

Post autor: micro-macro »

To taka `licencia poetica`. Wiadomym jest, że obecnie pojęciem "muzyka elektroniczna" często określa się techno-łomot. To wiadome. Przynajmniej w kręgach masowego odbiorcy. W jakimś radio tak słyszałem, jak kiedyś czasem słuchałem tych "ptasich" rozgłosni, komercyjnych. Zresztą, jak zwał, tak zwał, śmieć dzwiekowy zawsze tym zostanie, choćbyśmy nie wiem jakie ideologie i komentarze pisali. Najsmutniejsze jest to, że takie miliony chodzą na techno party... To szokujące i zasmucające.

[ Dodano: 2009-11-22, 19:04 ]
Takie miliony czyli takie tłumy. Disco polo wróć!! :)



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

cykoelektryko
Stary wyga
Posty: 264
Rejestracja: 14 maja 2007, 5:01
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: RADOM
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Status: Offline

#81558

Post autor: cykoelektryko »

micro-macro pisze: W jakimś radio tak słyszałem, jak kiedyś czasem słuchałem tych "ptasich" rozgłosni, komercyjnych.
Nie chcę kontynuować tego offtopa ale zmuszony jestem Cię poinformować że polskich radiach (zwłaszcza komerycjnych) nie gra się techno.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

micro-macro
Stary wyga
Posty: 213
Rejestracja: 16 sty 2007, 16:39
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Stargard
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy: Kitaro, Vangelis, Jarre, K. Schulze, Tangerine Dream....
Zawód:
Zainteresowania: Fotografia
Płeć:
Wiek: 49
Status: Offline

#81566

Post autor: micro-macro »

eMJey pisze:Już chyba każdy z Was wie że fascynują mnie te albumy :)
A co Wy sądzicie o tych albumach ? Monsoona opinię już znam :)
Bardzo lubię Invisible Connections. Beaubourg tylko we fragmentach, męczy mnie ta muzyka. Invisible... natomiast lubię. Pozdrawiam.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Depeche Gristle
Zweryfikowany
Twardziel
Posty: 719
Rejestracja: 27 lip 2009, 17:36
Status konta: √ OK
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Wrocław
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Wiek: 45
Status: Offline

#81582

Post autor: Depeche Gristle »

cykoelektryko pisze:
micro-macro pisze: W jakimś radio tak słyszałem, jak kiedyś czasem słuchałem tych "ptasich" rozgłosni, komercyjnych.
Nie chcę kontynuować tego offtopa ale zmuszony jestem Cię poinformować że polskich radiach (zwłaszcza komerycjnych) nie gra się techno.
Czyżby? :?: A radio eska? Radio bzdet? Tam niemal na okrągło można usłyszeć umta umta, a już stwierdzenie wesołkowatego didżeja, że Bob Sinclair jest przedstawicielem muzyki elektronicznej (sic!) budzi przerażenie. Jak można takie śmieci zaliczać do muzyki elektronicznej i muzyki w ogóle?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 23:28 przez Depeche Gristle, łącznie zmieniany 1 raz.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

cykoelektryko
Stary wyga
Posty: 264
Rejestracja: 14 maja 2007, 5:01
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: RADOM
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Status: Offline

#81584

Post autor: cykoelektryko »

astiz pisze: Czyżby? :?:
Tak. Jak chcesz pogadać to na PW.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

micro-macro
Stary wyga
Posty: 213
Rejestracja: 16 sty 2007, 16:39
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Stargard
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy: Kitaro, Vangelis, Jarre, K. Schulze, Tangerine Dream....
Zawód:
Zainteresowania: Fotografia
Płeć:
Wiek: 49
Status: Offline

#81589

Post autor: micro-macro »

A no widzisz... Radio Eska, Radio Bzdet... Same nazwy mówią o poziomie. Poza tym nie jeden raz natknąłem się w tv na komentarz typu: `Płyta z gatunku muzyki elektronicznej`, a chodziło o kolejną pustą rąbankę i kolegę w czapce z daszkiem popychającego płyty gramofonowe.

[ Dodano: 2009-11-24, 08:51 ]
Z takim podejciem to np. disco polo również możemy zaliczyć do gatunku muzyki elektronicznej, w końcu sporo używają syntezatorów. Ale w disco polo wykazują się jakąś inwencją twórczą, ktoś musi się wysilić aby skomponować słowa i melodię. W wypadku techno tego nie ma, to "oddech wyprózniającego się demona", jak napisał Rożewicz.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

mahavishnuu
Niedoświadczony
Posty: 29
Rejestracja: 22 kwie 2013, 1:44
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Opole
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Status: Offline

#110763

Post autor: mahavishnuu »

Pozwolę sobie odkopać stary temat, który pokrył się już mchem.

U mnie „Beaubourg” spokojnie mieści się w pierwszej dziesiątce najlepszych płyt tego zacnego klawiszowca. Nie odbieram jej jako chaotycznej. Po prostu, Vangelis operuje na niej nowoczesnym językiem dźwiękowym, który ma swoje konsekwencje. Na tle wielu innych albumów Greka ten jest świeży, oryginalny i bodaj najbardziej bezkompromisowy. Wprawdzie „Invisible connections” był utrzymany w podobnej konwencji, jednak nie miał już tego posmaku świeżości i zaskoczenia.

Często w kontekście „Beaubourg” powtarzają się zarzuty podkreślające chaos, przypadkowość i amelodyczność tej muzyki. Jest to w sumie szerszy problem, który pojawia się w przypadku obcowania z powojenną awangardą muzyczną. Vangelis komponując ten kontrowersyjny album niewątpliwie był zainspirowany osiągnieciami choćby darmstadzkiej awangardy. Specyficzna narracja, elementy punktualizmu, silnie dysonansowa tkanka muzyczna. Taka muzyka wymaga zgoła odmiennej percepcji niż w przypadku tradycyjnej twórczości. Słuchacz przyzwyczajony jest do logicznego, linearnego ciągu dźwięków, które oparte są na systemie funkcyjnym dur-moll. W tym przypadku problemem jest odmienna struktura harmoniczna, która niejednokrotnie zrywa z tradycyjną tonalnością. Irytować może także amelodyczność oraz specyficzna narracja - brak logicznego ciągu wydarzeń (w tradycyjnym tego słowa znaczeniu), rozbicie struktury muzycznej na drobne wątki motywiczne, przybierające czasem charakter wyizolowanych punktów dźwiękowych. Taka muzyka, wedle teoretyków Nowej Muzyki, wymaga zgoła odmiennej percepcji. Ma ona charakter „punktowy”. W takim przypadku słuchacz skupia się na wyizolowanych ministrukturach muzycznych, czasami wręcz pojedynczych dźwiękach. Jego uwagę przykuwają więc nie tradycyjna harmonia, rytm czy też melodia ale specyficzna interakcja między dźwiękami, ich barwa, dynamika itd. Gdy „Beaubourg” będziemy starali się odbierać w podobny sposób jak „Chariots of fire”, „China” czy też „Spiral” efekt będzie negatywny, bowiem muzyka zawarta na tym krążku siłą rzeczy będzie jawić się jako chaotyczna. Inna organizacja materiału dźwiękowego oraz radykalnie odmienna estetyka wymaga od słuchacza pewnej elastyczności i otwartości. Problem nie jest oczywiście tylko specyficzna percepcja takiej muzyki, ale także jest styl i charakter, który może nam zupełnie nie odpowiadać. Nie każdy musi przecież lubić eksperymentalną elektronikę.

Na nieco innego typu problemy natrafia tradycyjny słuchacz choćby na płycie „Zeit” (1972), gdzie niejednego szczególnie razić może amelodyczność materiału muzycznego. Dla wielu melodia jest w muzyce czymś niezbywalnym, swoistym dogmatem, tymczasem dwudziestowieczna „muzyka poważna” już dość dawno temu gruntownie przewartościowała ten element. Impresjonizm z przełomu wieków, dodekafonia i inne nurty powojennej awangardy dostarczają tu wielu ciekawych materiałów do przemyśleń. Melodii nie posiada mnóstwo utworów z muzyki współczesnej (punktualizm, sonoryzm). Jej brak nie jest więc żadnym problemem. Pozostaje tylko kwestia indywidualnych preferencji czy tego typu twórczość jesteśmy w stanie przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Geronimo
Habitué
Posty: 1350
Rejestracja: 11 wrz 2004, 20:16
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Zielona Góra
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód: geodeta
Zainteresowania: muzyka elektroniczna
Status: Offline

#110767

Post autor: Geronimo »

mahavishnuu, interesujące refleksje. Chciałoby się więcej na tym forum poczytać takich tekstów.. :roll:



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Stefan
Habitué
Posty: 1750
Rejestracja: 27 sie 2005, 13:23
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Katowice
Jestem muzykiem: Tak ♫♫
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Kontakt:
Status: Offline

#110771

Post autor: Stefan »

No ja myslę że jeszcze lepszy "odjazd" by był gdyby przejść na skale starohinduskie i na dodatek artykułować melodykę w stylu Raga tzn do góry grać w nieco innej skali niż w dół. Najstarsze kompozycje mają piorunujący efekt terapeutyczny, nieosiągalny we współczesnej melodyce Dur-Moll
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 9:38 przez Stefan, łącznie zmieniany 1 raz.


Biedni są nie ci, którzy mają mało, ale ci, którzy potrzebują wiele.

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

greenocean
Zweryfikowany
Doświadczony
Posty: 80
Rejestracja: 24 mar 2009, 0:35
Status konta: √ OK
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Giżycko
Jestem muzykiem: Tak ♫♫
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Płeć:
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

#110773

Post autor: greenocean »

mahavishnuu pisze:„Często w kontekście „Beaubourg” powtarzają się zarzuty podkreślające chaos, przypadkowość i amelodyczność tej muzyki.”
Zapewne w światku fanów Vangelisa. W historii rozwoju muzyki ekstremalizm to-to nie jest, ale poczesne miejsce ma - i słusznie!
"Beaubourg" to znakomity album w którym pewne ważne cechy formotwórcze są ukryte. Być może mało który słuchacz chce wniknąć w budowę formalną, zwłaszcza w coś tak "niepopularnego", co może odstręczać. Ale ci, których te "dziwne brzmienia" hipnotyzują – oni mogliby odkryć coś więcej – gdyby zechcieli...

Ja kiedyś tam zechciałem i odkryłem, że Beaubourg Part I jest wbrew pozorom bardzo klasyczną (na tle XX wieku) trzyczęściową formą. W part I każda cząstka ma swoje miejsce, sens i cel, zrobiłem nawet luźne, nieakademickie zapiski na ten temat, jeśli kogoś to interesuje, to udostępniam tekst wraz z podzielonymi cząstkami, dopasowanymi do tekstu w formacie mp3.
Nazwy cząstek są moim luźnym wymysłem i podkreślam – to jest szkic myślowy, i nie jest to praca naukowa.
Nie dbam o to, czy ktoś mnie wyśmieje – momentami faktycznie pojechałem jak nawiedzony, ale to tylko dlatego "żeby wyrzucić z głowy ideę" – na bardziej logiczne uporządkowanie zabrakło mi czasu.
beaubourg - struktury



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Geronimo
Habitué
Posty: 1350
Rejestracja: 11 wrz 2004, 20:16
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Zielona Góra
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód: geodeta
Zainteresowania: muzyka elektroniczna
Status: Offline

#111423

Post autor: Geronimo »

Chciałbym zauważyć ,że muzyka praktycznie taka sama jak na "Invisible Connections" pojawiła się już w 1974 roku na płycie "Ignacio". Popatrzcie na fragmenty drugiej suity, drugiego utworu z tego albumu.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

DigitalSWorld
Twardziel
Posty: 540
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:41
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Poland
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Płeć:
Kontakt:
Status: Offline

#111456

Post autor: DigitalSWorld »

Jak odczytuję eksperymenty Vangelisa ? Jako RESET. Specjalnie nagrywał "te" albumy. Jego celem było wyzwolenie twórczej weny. Był świadomy, że niczego nowego nie wnosi do muzyki elektronicznej. Jak masz "nazwisko" tej wielkości jak Vangelis, to możesz sobie pozwolić na więcej, to też świadczy o jego odwadze, bo ryzykował sporo, w czasach nam współczesnych zostałby wyśmiany, niezrozumiały, jeden z drugim krzyczałby "skończył się na kill em all" . Jak łatwo spocząć na laurach i plumkać bez końca pod publikę. Vangelis :arrow: Szacunek :hi:
Ostatnio zmieniony 10 cze 2015, 10:19 przez DigitalSWorld, łącznie zmieniany 1 raz.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

greenocean
Zweryfikowany
Doświadczony
Posty: 80
Rejestracja: 24 mar 2009, 0:35
Status konta: √ OK
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Giżycko
Jestem muzykiem: Tak ♫♫
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Płeć:
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

#111458

Post autor: greenocean »

Geronimo pisze:Chciałbym zauważyć ,że muzyka praktycznie taka sama jak na "Invisible Connections" pojawiła się już w 1974 roku na płycie "Ignacio". Popatrzcie na fragmenty drugiej suity, drugiego utworu z tego albumu.
Bardzo ciekawe spostrzeżenie.
Gdyby Vangelis już pod koniec lat 60 i na początku 70 miał tą świadomość którą posiadał w połowie lat 80' - to "IC" powstałoby pewnie szybciej niż "L'Apocalypse Des Animaux"...

Geronimo,
Obejrzyj proszę choć fragment gry Vangelisa z 1971 roku https://www.youtube.com/watch?v=HX8w9vvrkF0
Sam widzisz, że (chronologicznie) - taki styl gry to była u niego "normalka". Na pewno znasz też "The Dragon" i "Hypothesis" - nagrał to w 1971 (choć materiał wydano bez zgody Vangelisa w 1978).
Tamten styl wynikał z jazzu i podejścia free. Experimental fusion-jazz. Nawet na upartego, gdyby ten fragment z "Ignacio" spróbować jakoś inaczej ocenić (z biegiem lat Vangelis "się rozwija po swojemu" bla bla) i nie jest to już tylko jazz-fusion ale: pojawia się u Vangelisa chęć posmakowania minimalizmu, abstrakcji klasycznej - to Twoje spostrzeżenie jest na tyle ciekawe, bo to by pasowało do pewnego wywiadu z V. po wydaniu See You Later... [Vangelis był zniesmaczony i rozgoryczony, że wytwórnie interesują się tylko hitami]

(nawet na Ignacio jest taki fragmencik typu "Neighbours Above"... https://www.youtube.com/watch?v=YqLYXEmzL_s (a przecież pracował nad "SYL" w czasie albumu "H&H")

Zauważ jednak, że IC jest bardzo zmyślnie skonstruowane. W latach, kiedy Vangelis wspiął się na szczyt swoich muzycznych poszukiwań i choćby inni mi mówili, że to nieprawda - ja to dosłownie czuję, że każda nuta tego albumu jest rezultatem jego długoletnich starań, aby taką formę nagrać i wydać.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Geronimo
Habitué
Posty: 1350
Rejestracja: 11 wrz 2004, 20:16
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Zielona Góra
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód: geodeta
Zainteresowania: muzyka elektroniczna
Status: Offline

#111462

Post autor: Geronimo »

greenocean pisze:
Geronimo pisze:Chciałbym zauważyć ,że muzyka praktycznie taka sama jak na "Invisible Connections" pojawiła się już w 1974 roku na płycie "Ignacio". Popatrzcie na fragmenty drugiej suity, drugiego utworu z tego albumu.
Bardzo ciekawe spostrzeżenie.
Gdyby Vangelis już pod koniec lat 60 i na początku 70 miał tą świadomość którą posiadał w połowie lat 80' - to "IC" powstałoby pewnie szybciej niż "L'Apocalypse Des Animaux"...

Geronimo,
Obejrzyj proszę choć fragment gry Vangelisa z 1971 roku https://www.youtube.com/watch?v=HX8w9vvrkF0
Sam widzisz, że (chronologicznie) - taki styl gry to była u niego "normalka".
No nie, to są zupełnie inne klimaty. Ten fragment z "Ignacio" był zupełnie amelodyczny, astrukturalny. A ten klimatem bardziej przypomina "Electronic Meditation" , choć jest bardziej melodyczny i ułożony. Ale to właśnie te same czasy- tu 1971 a "Electronic Meditation" 1970. Dowodzi to tylko temu,że artyści z podobnego nurtu w sztuce byli pod wpływem tych samych prądów.



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

greenocean
Zweryfikowany
Doświadczony
Posty: 80
Rejestracja: 24 mar 2009, 0:35
Status konta: √ OK
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Giżycko
Jestem muzykiem: Tak ♫♫
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Płeć:
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

#111463

Post autor: greenocean »

No tak, zbyt rzadko piszę posty na forum, łatwiej mi wychodzi tradycyjna dyskusja.
Zapomnij o "klimacie" (przyznaję - może podałem nieprecyzyjny filmik - bardziej zalezało mi na pokazaniu jego wczesnego stylu gry i techniki komponowania mniej więcej do czasu Ignacio).
Twoje spostrzeżenie naprawdę mnie zaintrygowało. Wiem o jakim fragmencie z Ignacio piszesz, przed chwilką go odsłuchałem ponownie.
No i wiem już jak doprecyzować to o co mi chodzi : pomijając chronologię albumów i rozwoju muzycznego Vangelisa, wycinając ten konkretny fragment z Ignacio i wycinając KONKRETNY fragment z tytułowego utworu Invisible Connections - miałbyś całkowitą rację!

Ale ty napisałeś "muzyka taka sama jak na IC" a chodziło ci zapewnie o konkretny fragment z IC. Jednak na IC - tytułowa kompozycja wraz z kolejnymi dwoma, to nie "składanka" fragmentów (jak całe Ignacio), tylko koncept album.

Zobacz sam, angielska strona wiki idzie nawet dalej - można nawet dostrzec trójdzielne połączenie : "tryptyk" Soil - Mask - IC.
http://en.wikipedia.org/wiki/Invisible_Connections
To jest dopiero temat na dyskusję dla maniaków :D



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Geronimo
Habitué
Posty: 1350
Rejestracja: 11 wrz 2004, 20:16
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Zielona Góra
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód: geodeta
Zainteresowania: muzyka elektroniczna
Status: Offline

#111464

Post autor: Geronimo »

No tak, na "Ignacio" mamy tylko właściwie fragment, wycinek. Chodziło mi raczej o pewne porównanie. Tak chciałem tak właśnie napisać: o pewnym wycinku z jednej i drugiej płyty. Są przecież na "Invisible Connections" motywy jednak też odmienne. Źle się zatem wcześniej wyraziłem, nieprecyzyjnie. :smile:



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

greenocean
Zweryfikowany
Doświadczony
Posty: 80
Rejestracja: 24 mar 2009, 0:35
Status konta: √ OK
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Giżycko
Jestem muzykiem: Tak ♫♫
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Płeć:
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

#111466

Post autor: greenocean »

Spoko, ten temat jest trudny, bo wymagający ścisłego doprecyzowania, a ja np często rozważam coś w myślach, ale niekoniecznie udaje mi się poprawnie o tym napisać. W sumie - to dobrze, bo jak jest "burza mózgów", to przynajmniej rodzi się dyskusja...

dzięki, że zwróciłeś uwagę na te fragmenty - teraz mam nowy punkt słyszenia i może bardziej docenię Ignacio ;)



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Sublime
Zweryfikowany
Twardziel
Posty: 644
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:44
Status konta: √ OK
Imię i nazwisko:
Lokalizacja:
Jestem muzykiem: Tak ♫♫
Ulubieni wykonawcy: Berliniarze
Zawód:
Zainteresowania:
Płeć:
Status: Offline

#116376

Post autor: Sublime »

Invisible Connections to może nie bardzo jeszcze, ale Beaubourg to już naprawdę udany eksperyment z bardziej surrealistycznym sznytem. Wciągający, uporządkowany chaos - bardzo dobra odtrutka na niektóre co bardziej popowe i prostsze utwory Greka. Może śladem TD wydobędzie jeszcze z archiwów równie smakowite kąski jak w przypadku Niemców Oedipus Tyrannus?


Sublime

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat