VangelisDobrze, że Vangelis milczy

Moderatorzy: fantomasz, monsoon, spawngamer

Awatar użytkownika

Autor tematu
jman
Habitué
Posty: 1039
Rejestracja: 26 wrz 2005, 18:19
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Wrocław
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Status: Offline

Dobrze, że Vangelis milczy

#102523

Post autor: jman »

Taki wątek przyszedł mi do głowy z okazji 70 urodzin Vangelisa. Uważam, że jego elektroniczne milczenie jest bardzo dobrą, dojrzałą decyzją. Jestem pewien, że gdyby chciał zrobić dziś typowo elektroniczną płytę, brzmiałaby archaicznie - nawet gdyby zawierała ciekawe, dobre kompozycje.

Jego najważniejsze albumy zyskują niesamowitą siłę, gdy weźmiemy pod uwagę czas, w jakim powstawały. Świadomość, jak innowacyjny był wówczas Vangelis, musi robić wrażenie. Dziś jednak nikt już tak nie gra. Elektronika jest w zupełnie innym miejscu.

Dlatego dobrze, że Vangelis nie psuje swojego nazwiska nowymi elektronicznymi rzeczami. A fakt, że w swych archiwach ma jeszcze mnóstwo nagranego w latach '70, niewydanego materiału, tylko cieszy. Może doczekamy się kiedyś tej muzyki w naszych odtwarzaczach.

Pozdrawiam!
Krzysiek



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

yeske
Zweryfikowany
Dyżurny Inżynier
Posty: 4257
Rejestracja: 29 mar 2004, 12:53
Status konta: √ OK
Imię i nazwisko: Jarek Wiktorowicz
Lokalizacja: Warszawa
Jestem muzykiem: Nie
Ulubieni wykonawcy: Klaus Schulze |'|, Tangerine Dream |'|
Zawód: Inżynier elektronik
Zainteresowania: Muzyka Elektroniczna, aktywność fizyczna, literatura S-F, podziwianie piękna, dłubanie w nosie
Płeć:
Wiek: 61
Kontakt:
Status: Offline

#102524

Post autor: yeske »

jman pisze: Może doczekamy się kiedyś tej muzyki w naszych odtwarzaczach.
Takie swoiste "Ultimate Edition"... :listen:


Jαrεκ

Zacząłem podejrzewać,
a teraz boję się, że wiem na pewno.
[José Carlos Somoza]

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta