Tematy ogólneJak chronić prawnie swoje utwory

Rozmowy na temat bieżącej działalności portalu MIDIMania

Moderator: fantomasz

Awatar użytkownika

Autor tematu
Kombimus
Zaawansowany
Jestem muzykiem: Tak
Kontaktowanie:
Status: Offline

Jak chronić prawnie swoje utwory

Post #45416 autor: Kombimus » 10 lut 2007, 13:26

Witam. Myślę, że część z nas, muzyków, chroni swoje dzieła. W niedługim czasie wydaję swoją płytę i nie ukrywam, że chciałbym zadbać o swoje utworki. Na horyzoncie pojawił mi się ZAiKS. Na ich stronie znalazłem procedurę zgłaszania utworów z kategorii tzw. małych praw, w której czytam:

Prawidłowe zgłoszenie utworu polega na:

II - w przypadku utworu muzycznego

* złożeniu Formularza zgłoszeniowego „A” utworu, podpisanego przez twórcę, wszystkich współtwórców albo ich następców prawnych;
* złożeniu podpisanego egzemplarza utworu muzycznego w postaci pełnego zapisu fortepianowego lub wyciągu fortepianowego, lub pełnej partytury. W przypadku zgłoszenia muzyki elektroakustycznej oraz muzyki ilustracyjnej napisanej dla potrzeb filmu lub teatru, zamiast zapisu nutowego można złożyć nośnik CD.

No właśnie, czy wystarczy CD? Dla wielu z nas byłaby to bardzo wygodna forma, jednakże mój znajomy udał się do tej zacnej instytucji, w której otrzymał informację, że wymagany jest zapis fortepianowy. Co o tym myślicie?
Piotr Krupski
http://krupski.art.pl

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

TEST
Awatar użytkownika

wojto
Stary wyga
Jestem muzykiem: Nie wiem

Post #45423 autor: wojto » 10 lut 2007, 15:28

H W D Zaiksowi hi hi. To jedna wielka sciema!!! Poczytaj jakie problemy maja chlopaki z EIS (forum) poszukaj w archiwach bo bylo juz o tym nie raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

Autor tematu
Kombimus
Zaawansowany
Kontaktowanie:

Post #45424 autor: Kombimus » 10 lut 2007, 15:36

Jeśli nie tam chronić, to gdzie?
Piotr Krupski

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta