brood.k pisze:
Akurat w naszej el-muzyce w dzisiejszych czasach wyraźna granica pomiędzy wymyśleniem utworu a jego zarejestrowaniem przestała istnieć.
Brzmi to zupelnie jak przyczyna powstawania schematow.
A to druga:
olo81 pisze:
Jeśli odrzucasz te trzy rzeczy to tradycyjny daw będzie udręką a nie wsparciem.
Tak dlugo, jak ludzie beda w 7/8 polegac na software, a nie wlasnej inwencji i kreatywnosci podpartej solidnymi podstawami, tak dlugo beda istniec schematy. Naprawde nie ma co usprawiedliwiac tych schematow funkcjonalnoscia oprogramowania, to nie ten kierunek.
olo81 pisze:
Wybierając trakera takiego jak Renoise możesz manipulować każdą nutą samplem z osobna, nie spotkałem się z czymś takim w tradycyjnych dawach. W Ardurze nawet panoramy nie mogę ustawić na poszczególnych dźwiękach.
To pierwsze jest akurat dosc proste, o ile dobrze zrozumialem sens, a to drugie zalatwia sie automatyka (nie znam Ardour-a, zakladam, ze ja ma).
Co do Pure Data, znam to srodowisko kilka lat. Nie twierdze, ze to zabawka, choc bardziej jestem sklonny okreslic je jako przerost formy nad trescia. Kilku sound designerow uzywa tego oprogramowania. To doskonale narzedzie do celow edukacyjno-szkoleniowo-warsztatowych. Natomiast nie jest to cos, co zmienia rewolucyjnie podejscie do tworzenia, ani daje rewolucyjne efekty. Imho przyszlosc tworzenia brzmien jest m. in. w takich narzedziach:
http://izotope.com/products/audio/iris/
olo81 pisze:
ale to nadal jest kolejne wcielenie pierwszej wersji (a w zasadzie build)
Myslalem, ze od kiedy to ozywiono to sie cos zmienilo
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy