Tematy ogólnePoczątki komponowania na komputerze

Rozmowy na temat bieżącej działalności portalu MIDIMania

Moderator: fantomasz


maslo
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2008, 16:11
Lokalizacja: jwr
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #67426 autor: maslo » 26 sie 2008, 16:15

Ostatni post z poprzedniej strony:

witam! też chcę zacząć nagrywać własną "muzykę" i potrzebuje dobrą kartę muzyczną tylko nie wiem jaką rozważam puki co nad tymi dwiema
1. http://www.allegro.pl/item417581414_ugl ... d2_pm.html
2. http://proline.pl/sklep.php?prodid=SB+X-FI+FATAL1TY+CH

nie wiem którą wybrać, może wy mi doradzicie coś innego... :)

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

 
TEST
Awatar użytkownika

Krizz
Stary wyga
Posty: 343
Rejestracja: 31 paź 2007, 9:16
Lokalizacja: Kowary
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #67433 autor: Krizz » 26 sie 2008, 19:43

maslo pisze:witam! też chcę zacząć nagrywać własną "muzykę" i potrzebuje dobrą kartę muzyczną tylko nie wiem jaką rozważam puki co nad tymi dwiema
1. http://www.allegro.pl/item417581414_ugl ... d2_pm.html
2. http://proline.pl/sklep.php?prodid=SB+X-FI+FATAL1TY+CH

nie wiem którą wybrać, może wy mi doradzicie coś innego... :)

To sa karty dla graczy! Absolutnie nie kupuj ich w celu robienia za ich pomoca muzyki. Kupuj sprawdzone marki np. M-Audio Delta 2496, ESI MAYA 44 PCI, ESI Juli@, ewentualnie E-MU 0404... Zwracam w szczególności uwage na tę pierwszą, śmiesznie dziś tanią i bardzo dobrą, posiadającą bardzo dobre sterowniki ASIO, wydajna i oferująca solidna jakość dźwięku jak na tę półkę cenową. Sam ją mam :)
Ostatnio zmieniony 26 sie 2008, 19:43 przez Krizz, łącznie zmieniany 1 raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta


maslo
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 26 sie 2008, 16:11
Lokalizacja: jwr
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #67452 autor: maslo » 27 sie 2008, 7:33

aha dzięki i jednak biorę to kartę co mi pokazałeś czyli tą ESI Juli@, a możesz mi polecić jeszcze jakiś mikrofon studyjny i słuchawki? :)

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

Krizz
Stary wyga
Posty: 343
Rejestracja: 31 paź 2007, 9:16
Lokalizacja: Kowary
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #67455 autor: Krizz » 27 sie 2008, 7:59

maslo pisze:aha dzięki i jednak biorę to kartę co mi pokazałeś czyli tą ESI Juli@, a możesz mi polecić jeszcze jakiś mikrofon studyjny i słuchawki? :)

Słuchawek nie doradzę, a mikrofon do czego ma służyć? Czy masz przedwzmacniacz/mikser? Jesli mik ma byc studyjny, to powinien być pojemnościowy.

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta


STUDI
Doświadczony
Posty: 50
Rejestracja: 12 sie 2008, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #67908 autor: STUDI » 10 wrz 2008, 13:18

Słuchawki ... Do tego dołóż dobry wzmacniacz słuchawkowy dopasowany do posiadanych słuchawek.
Wiele profesjonalnych słuchawek ma znaczną impedancję np. 600 omów. Żadne typowe wyjścia słuchawkowe nie są w stanie 'napędzić' takich słuchawek.

Moja opinia słuchawki to półśrodek. Bez dobrych monitorów się nie obejdzie jeśli zamierzasz nie tyle skomponować utwór ale go nagrać z dbałością o jakość dźwięku i właściwe brzmienie.

Na kolumnach / monitorach odsłuchasz pełnię dźwięku na słuchawkach najlepiej wychodzi sprawdzania czy w materiale nie ma zakłóceń, przydźwięków, szumów itd.

Mikrofon.... hmmm sam to też mało. Niektóre z wbudowanym lampowym przedwzmacniaczem zapewniają znaczny zapas dynami w górę - tj sporą odporność na przesterowanie (zaleta lamp łagodne wchodzie w obcinanie przy przesterowaniu). Na pewno przyda sie jakiś porządny kompresor dynamiki oraz bezechowe pomieszczenie. Inaczej ciężko Tobie będzie profesjonalnie zmontować dźwięk nagrany mikrofonem mający wszelkie echa, pogłosy itp. Po zgraniu i zmontowaniu nagrań z mikrofonu warto puścić całość przez jakieś urządzenie pogłosowe. Skutecznie zamaskuje fakt montażu nagrania.

Warto zaznajomić się z poniższymi linkami:

http://www.trioda.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=9649
http://www.trioda.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=10681
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2008, 13:26 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

smith
Habitué
Posty: 1236
Rejestracja: 31 mar 2004, 1:29
Lokalizacja: planeta Ziemia
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Kontaktowanie:
Status: Offline

Post #105257 autor: smith » 05 lis 2013, 18:11

Wpadając nieco w ton mentorski ;) powiedziałbym tak: nie oglądaj się na ograniczenia, to od Ciebie zależy jak wykorzystasz dane narzędzie.

A tak już bez wymądrzania się :) : nie interesowałem się od dawna FL, ale wiem, że ludzie potrafią zrobić na tym sofcie kawał dobrej muzyki (oczywiście to też zależy jakich wtyczek użyjesz, sampli itd, czyli jednak czegoś, co jest niezależne od FL Studio).
::::: polarismusic.eu :::::: scamall.net ::::::

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

Belmondo
Habitué
Posty: 5651
Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
Lokalizacja: W-wa
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #105260 autor: Belmondo » 05 lis 2013, 20:49

Ekny pisze:Dowiązując się do pytania autora, program FL Studio - jest naprawdę dobry - chodzi mi szczególnie o to czy ma szerokie, profesjonalne możliwości?


Najwiekszym ograniczeniem jego mozliwosci sa mozliwosci tworcy, ktory z niego korzysta :hi:
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

brood.k
Stary wyga
Posty: 318
Rejestracja: 20 lis 2009, 20:39
Lokalizacja: Poznań
Jestem muzykiem: Tak
Płeć: Mężczyzna - Mężczyzna
Wiek: 41
Kontaktowanie:
Status: Offline

Post #105288 autor: brood.k » 10 lis 2013, 10:10

Dokładnie jak pisze Belmondo.. Mamy rok 2013 i większość współcześnie istniejących DAW-ów różni się od siebie tylko wyglądem.. A każde ograniczenie można przeskoczyć bądź obejść - sposobem.

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

olo81
Stary wyga
Posty: 499
Rejestracja: 09 maja 2005, 1:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Jestem muzykiem: Tak
Ulubieni wykonawcy: Aphex Twin, Jacek Sienkiewicz, Aron Funk, Richad Devine, Aleksi Perälä, PJ Harvey, Joy Division, Coil, Autechre, Boards of Canada, Cex, Kid606, Mikołaj Bugajak, We Will Fail, Ceephax Acid Crew, Radian
Płeć: Mężczyzna - Mężczyzna
Wiek: 37
Kontaktowanie:
Status: Offline

Post #106073 autor: olo81 » 14 sty 2014, 23:59

To nie prawda że różnią się tylko wyglądem, twórcy którym zależy na niepowtarzalnym brzmieniu szukają takiego oprogramowania które pozwoli się wyzwolić ze schematów oferowanych przez tradycyjne stacje DAW. Przykładem jest Pure Data które w żaden sposób nie jest podobne do FLa i większości DAWów.

Ostatnio pojawiło się też nowe Renoise w wersji 3.0 beta które też jest bardzo odmienne od tradycyjnych DAWów a możliwości kreowania dźwięku i jakość sygnału jaki można uzyskać na tym programie są niebywałe.

Dawno nie używałem FLa, uciekłem od niego głównie z powodu słabego wsparcia sprzętowego, nie radził sobie z kilkoma rdzeniami. Miałem na nim problemy przy płynnej zmianie tempa.
Nie wiem jak jest teraz, już się nie dowiem :D
Wybrałem linuxa który ma niesamowite perspektywy do tworzenia muzyki ale wciąż mu troszeczkę brakuje.
Linux dzięki serwerowi dźwięku jack pozwala na modularną pracę wielu programów jednocześnie, daje to ogromne możliwości kreacji sygnału i jego zapisu.

Ale wciąż profesjonalne oprogramowanie które jest dostępne pod linuxem ma braki, coraz mniejsze ale ma.

http://www.youtube.com/watch?v=PWm2C7wOiLY

na wideo spiąłem dwa dawy które pracują jednocześnie,ardour3 i renoise i zewnętrzny syntezator programowy w połowie filmu od 3:36 minuty widać sieć wiązań DAWów serwera dźwięku jack.

Śmiało mogę powiedzieć że linuxa dzięki otwartości i modularnej budowie serwera dźwięku jack można nazwać DAWem :x
Ostatnio zmieniony 15 sty 2014, 0:11 przez olo81, łącznie zmieniany 1 raz.
http://olo81.wikidot.com

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

Belmondo
Habitué
Posty: 5651
Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
Lokalizacja: W-wa
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #106074 autor: Belmondo » 15 sty 2014, 12:02

olo81 pisze:Ostatnio pojawiło się też nowe Renoise w wersji 3.0 beta które też jest bardzo odmienne od tradycyjnych DAWów a możliwości kreowania dźwięku i jakość sygnału jaki można uzyskać na tym programie są niebywałe.


Odmienny w zasadzie moze byc tylko workflow, jeden pasuje jednemu, drugi, drugiemu. Mozliwosci sa dokladnie takie same jak u wiekszosci troche bardziej zlozonych syntezatorow i DAW-ow.
Mozliwosc wykreowania niepowtarzalnych brzmien istnieje od dluzszego juz czasu (jesli nie od zawsze) i naprawde nie potrzeba tutaj nie wiadomo jakiego oprogramowania i jakiej technologi i ideologii, bo to nie ono kreuje zarowno niepowtarzalnosc jak i brzmienie, tylko ten kto z danego narzedzia krzysta. Imho nie ma co usprawiedliwiac lenistwa i czekac az nadejdzie ten jedyny syntezator, ktory i tak bedzie mial to samo co inne, tylko inaczej podane.
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

olo81
Stary wyga
Posty: 499
Rejestracja: 09 maja 2005, 1:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Jestem muzykiem: Tak
Ulubieni wykonawcy: Aphex Twin, Jacek Sienkiewicz, Aron Funk, Richad Devine, Aleksi Perälä, PJ Harvey, Joy Division, Coil, Autechre, Boards of Canada, Cex, Kid606, Mikołaj Bugajak, We Will Fail, Ceephax Acid Crew, Radian
Płeć: Mężczyzna - Mężczyzna
Wiek: 37
Kontaktowanie:
Status: Offline

Post #106082 autor: olo81 » 15 sty 2014, 20:28

Narzędzia i sposób korzystania z nich ma kolosalne znaczenie, szczególnie w elektronice.
Sposób w jaki są zbudowane tradycyjne dawy narzuca określone z nich korzystanie i co za tym idzie powstają schematy muzyczne.

przykład masz tu, tak wygląda praca w pure data
http://www.youtube.com/watch?v=NuJkKtlD4OE
Ostatnio zmieniony 15 sty 2014, 20:32 przez olo81, łącznie zmieniany 1 raz.
http://olo81.wikidot.com

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

Belmondo
Habitué
Posty: 5651
Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
Lokalizacja: W-wa
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #106084 autor: Belmondo » 15 sty 2014, 21:23

olo81 pisze:Sposób w jaki są zbudowane tradycyjne dawy narzuca określone z nich korzystanie i co za tym idzie powstają schematy muzyczne.


Bo one nie sluza do klikania i budowania barw czy tworzenia kompozycji poprzez klikanie w mniej lub bardziej przypadkowe miejsca na ekranie, a noz sie cos trafi ciekawego. Schematy powstaja duzo wczesniej, bo przede wszystkim czlowiek jest do nich przyzwyczajony (a im starszy tym trudniej sie mu ich pozbyc).
Ludzie ucza sie bez sensu korzystac z narzedzi zamiast poswiecic ten czas na nauke rzeczy naprawde istotnych w muzyce, nierzadko takich, ktore pozwola zrobic cos innego, ale z pelna swiadomoscia, a nie na chybil trafil.

Takie zabawki jak na podanym linku to byly dostepne ponad 10 lat temu (Buzz), a teraz sa w wielu innych srodowiskach pseudo modularnych (np. w Tassmanie). I nie przypominam sobie aby w jakikolwiek sposob zrewolucjonizowalo to elektronike. Imho jedynie zniechecilo tworcow swoim skomplikowaniem.
Ale niech ludzie szukaja, moze kiedys znajda cos naprawde przelomowego.
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

smith
Habitué
Posty: 1236
Rejestracja: 31 mar 2004, 1:29
Lokalizacja: planeta Ziemia
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Kontaktowanie:
Status: Offline

Post #106085 autor: smith » 15 sty 2014, 21:58

Belmondo pisze:Takie zabawki jak na podanym linku to byly dostepne ponad 10 lat temu (Buzz)


Uuu, no z tym Buzzem to pojechałeś. Buzz byl pseudomularem - łączyło się zrodla sygnalu (generators - i to czesto juz zlozone bloki do poziomu syntezatora, czyli gotowe suwaczki z typem fali, parametrami filtra itd.) poprzez efekty do glownego mixera. Nie bylo tam mozliwosci takich jak w Pure Data, czyli zejscia do poziomu programowania parametrow oscylatora, modulatorow, czy pisania kodu wplywajacego na te interakcje. Szkoda, ze ten projekt upadl, troche mnie irytowal trackerowy zapis - gdyby dac tam normalny pianoroll to kto wie, czy po nastepnych latach rozwoju mielibysmy tak duza czesc rynku zawladnieta przez Abletona czy jednak przez Buzza.
::::: polarismusic.eu :::::: scamall.net ::::::

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

Belmondo
Habitué
Posty: 5651
Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
Lokalizacja: W-wa
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #106086 autor: Belmondo » 15 sty 2014, 22:04

smith pisze:Uuu, no z tym Buzzem to pojechałeś.


To prawda, ta zamiast parametrow wybieralo sie zdaje sie po prostu inny generator czy tam maszyne chyba tak to sie nazywalo.
Ja tez myslalem, ze upadl: http://www.jeskola.net/buzz/ :smile:
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

virtual analog
Stary wyga
Posty: 224
Rejestracja: 08 sty 2008, 16:49
Lokalizacja: CCH
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy: Niekomercyjna, eksperymentalna elektronika.
Płeć: Mężczyzna - Mężczyzna
Wiek: 39
Status: Offline

Post #106088 autor: virtual analog » 16 sty 2014, 15:06

olo81 pisze:Narzędzia i sposób korzystania z nich ma kolosalne znaczenie, szczególnie w elektronice.
Sposób w jaki są zbudowane tradycyjne dawy narzuca określone z nich korzystanie i co za tym idzie powstają schematy muzyczne.

przykład masz tu, tak wygląda praca w pure data
http://www.youtube.com/watch?v=NuJkKtlD4OE


Sęk w tym, że większość użytkowników oprogramowania DAW, nie potrafi wykorzystac potencjału tych programow.To ich najbardziej ogranicza i spowalnia.
Pasję i szaleństwo oddziela bardzo cienka linia...

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

Belmondo
Habitué
Posty: 5651
Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
Lokalizacja: W-wa
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #106089 autor: Belmondo » 16 sty 2014, 15:34

To troche dlatego, ze wykorzystuja je niezupelnie zgodnie z ich przeznaczeniem. To nie sa programy wspomagajace proces tworczy, tylko rejestracje i zapis. I dlatego tu troche mozna zgodzic sie z olo81, oczywiscie przy zalozeniu, ze mowimy o swiadomych eksperymetnach, a nie o takich typu 'zobaczymy co wyjdzie'. Niemniej w pierwszym przypadku funkcjonalnosc w/w jest zupelnie wystarczajaca.
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

brood.k
Stary wyga
Posty: 318
Rejestracja: 20 lis 2009, 20:39
Lokalizacja: Poznań
Jestem muzykiem: Tak
Płeć: Mężczyzna - Mężczyzna
Wiek: 41
Kontaktowanie:
Status: Offline

Post #106090 autor: brood.k » 16 sty 2014, 18:30

To nie sa programy wspomagajace proces tworczy, tylko rejestracje i zapis.


I właśnie o to mi chodziło. Każdy ma oczywiście inne podejście, ale u mnie akurat oprogramowanie służy niemal wyłącznie do poukładania dźwięków w czasie oraz pomiędzy lewym i prawym kanałem. Dźwięki jednak wychodzą z fizycznie istniejących instrumentów, bądź tylko klawiatur, w przypadku VST. Ale jednak wolę zagrać z ręki, niż układać klocki na monitorze. Taka pozostałość po graniu w zespole - gdy wpierw się tworzy, a potem wchodzi do studia i nagrywa.
Akurat w naszej el-muzyce w dzisiejszych czasach wyraźna granica pomiędzy wymyśleniem utworu a jego zarejestrowaniem przestała istnieć. To nas różni od konwencjonalnej muzyki, dajmy na to rockowej.
Z drugiej zaś strony niekończąca się sesja nagraniowa, gdzie zawsze jeszcze coś można poprawić, też bywa pułapką... I to jest właśnie fascynujące - ta możliwość wyboru, co nie? A za to właśnie lubię el-muzykę. Nawet jeżeli coś nam wyjdzie przypadkiem, to zostaje zarejestrowane i nie ma możliwości umknięcia :D
Ostatnio zmieniony 16 sty 2014, 18:35 przez brood.k, łącznie zmieniany 2 razy.

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

olo81
Stary wyga
Posty: 499
Rejestracja: 09 maja 2005, 1:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Jestem muzykiem: Tak
Ulubieni wykonawcy: Aphex Twin, Jacek Sienkiewicz, Aron Funk, Richad Devine, Aleksi Perälä, PJ Harvey, Joy Division, Coil, Autechre, Boards of Canada, Cex, Kid606, Mikołaj Bugajak, We Will Fail, Ceephax Acid Crew, Radian
Płeć: Mężczyzna - Mężczyzna
Wiek: 37
Kontaktowanie:
Status: Offline

Post #106091 autor: olo81 » 16 sty 2014, 18:47

Przez schematy mam na myśli tradycyjny zapis nutowy, tempo, rytm itd.
Jeśli odrzucasz te trzy rzeczy to tradycyjny daw będzie udręką a nie wsparciem.
Wybierając trakera takiego jak Renoise możesz manipulować każdą nutą samplem z osobna, nie spotkałem się z czymś takim w tradycyjnych dawach. W Ardurze nawet panoramy nie mogę ustawić na poszczególnych dźwiękach.

Dlatego piszę że jednak są znaczące różnice między nimi.

A codo pure data to nie jest zabawka :x
http://www.youtube.com/watch?v=X2kQ8ETzdyw

http://www.youtube.com/watch?v=Sx5STC4QLws
Ostatnio zmieniony 16 sty 2014, 19:05 przez olo81, łącznie zmieniany 2 razy.
http://olo81.wikidot.com

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

smith
Habitué
Posty: 1236
Rejestracja: 31 mar 2004, 1:29
Lokalizacja: planeta Ziemia
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Kontaktowanie:
Status: Offline

Post #106094 autor: smith » 16 sty 2014, 20:39

Belmondo pisze:Ja tez myslalem, ze upadl: http://www.jeskola.net/buzz/


Wiem, wiem :), ale to nadal jest kolejne wcielenie pierwszej wersji (a w zasadzie build). Mial byc Buzz 2 i zaczely sie jakies problemy, krazyla jakas beta, ale tak na prawde nie wiadomo bylo, co z tego bedzie - pomysly byly ciekawe, ale problemy ze stabilnoscia a takze czasem, jaki w coraz mniejszym stopniu byl poswiecany na projekt w koncu go zabily. Ktos po Jeskoli potem podjal sie pisania drugiej wersji, ale to tez upadlo. To bylo jakies 8-10 lat temu, wiec sporo czasu uplynelo. A soft dobrze wspominam :) - kamieniem milowym bylo wprowadzenie modulow obslugujacych VST oraz ulepszony mixer. No i przy tym Buzz w moim odczuciu byl bardzo prosty i ... oszczedny jesli chodzi o grafike, a to akurat lubie :).
::::: polarismusic.eu :::::: scamall.net ::::::

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

Belmondo
Habitué
Posty: 5651
Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
Lokalizacja: W-wa
Jestem muzykiem: Nie wiem
Płeć: Nieokreślona - Nieokreślona
Status: Offline

Post #106102 autor: Belmondo » 17 sty 2014, 10:42

brood.k pisze:Akurat w naszej el-muzyce w dzisiejszych czasach wyraźna granica pomiędzy wymyśleniem utworu a jego zarejestrowaniem przestała istnieć.


Brzmi to zupelnie jak przyczyna powstawania schematow.

A to druga:

olo81 pisze:Jeśli odrzucasz te trzy rzeczy to tradycyjny daw będzie udręką a nie wsparciem.


Tak dlugo, jak ludzie beda w 7/8 polegac na software, a nie wlasnej inwencji i kreatywnosci podpartej solidnymi podstawami, tak dlugo beda istniec schematy. Naprawde nie ma co usprawiedliwiac tych schematow funkcjonalnoscia oprogramowania, to nie ten kierunek.

olo81 pisze:Wybierając trakera takiego jak Renoise możesz manipulować każdą nutą samplem z osobna, nie spotkałem się z czymś takim w tradycyjnych dawach. W Ardurze nawet panoramy nie mogę ustawić na poszczególnych dźwiękach.


To pierwsze jest akurat dosc proste, o ile dobrze zrozumialem sens, a to drugie zalatwia sie automatyka (nie znam Ardour-a, zakladam, ze ja ma).

Co do Pure Data, znam to srodowisko kilka lat. Nie twierdze, ze to zabawka, choc bardziej jestem sklonny okreslic je jako przerost formy nad trescia. Kilku sound designerow uzywa tego oprogramowania. To doskonale narzedzie do celow edukacyjno-szkoleniowo-warsztatowych. Natomiast nie jest to cos, co zmienia rewolucyjnie podejscie do tworzenia, ani daje rewolucyjne efekty. Imho przyszlosc tworzenia brzmien jest m. in. w takich narzedziach: http://izotope.com/products/audio/iris/

olo81 pisze:ale to nadal jest kolejne wcielenie pierwszej wersji (a w zasadzie build)

Myslalem, ze od kiedy to ozywiono to sie cos zmienilo :???:
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta

Awatar użytkownika

olo81
Stary wyga
Posty: 499
Rejestracja: 09 maja 2005, 1:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Jestem muzykiem: Tak
Ulubieni wykonawcy: Aphex Twin, Jacek Sienkiewicz, Aron Funk, Richad Devine, Aleksi Perälä, PJ Harvey, Joy Division, Coil, Autechre, Boards of Canada, Cex, Kid606, Mikołaj Bugajak, We Will Fail, Ceephax Acid Crew, Radian
Płeć: Mężczyzna - Mężczyzna
Wiek: 37
Kontaktowanie:
Status: Offline

Post #106106 autor: olo81 » 17 sty 2014, 20:11

To pierwsze jest akurat dosc proste, o ile dobrze zrozumialem sens, a to drugie zalatwia sie automatyka (nie znam Ardour-a, zakladam, ze ja ma).


Jedno i drugie jest powiązane ze sobą. Automatyka działa na wszystkie nuty, dźwięki na szynie, jeśli chcę pojedynczą nutkę ustawić tylko w lewym kanale już trzeba kombinować, i w ardurze nie mam wyjścia robię dodatkową szynę w której tą nutkę wstawiam tak by tylko ona była po jednej stronie a reszta nut np środkiem.
W renoise ustawiając nuty na jednej szynie mogę dać każdej inne efekty, i z tym nie spotkałem się w innych dawach.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2014, 20:15 przez olo81, łącznie zmieniany 1 raz.
http://olo81.wikidot.com

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta


Wróć do „Tematy ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Studio Nagrań : Zastrzeżenia