Sprzęt ⇒ TC Electronic
Moderator: fantomasz
-
Autor tematu - Małomówny
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 sty 2013, 21:05
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: Polska
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania:
- Status: Offline
TC Electronic
Na początek witam wszystkich jako nowy użytkownik. Jestem dosyć doświadczonym muzykiem i komputerowcem ale w kwestiach home recordingu w oparciu o sprzęt TC i złącza cyfrowe jestem dosyć "świeży". Mam pytanie do osób doświadczonych. Mam interfejs TC Studio Konnekt 48 podłączony do komputera przy pomocy fire wire (działa bez zarzutu) a na analogowych wyjściach głównych monitory KRK. Do tego podłączony midi i audio klawisz. Ostatnio nabyłem TC Finalizer 96k. I tu pytanie - jak podłączyć i skonfigurować to urządzenie, żeby w pełni wykorzystać jego możliwości? Zastanawiałem się nad wykorzystaniem w połączeniu między Konnektem a Finalizerem coaxialnych wejść i wyjść SPDIF. Może ktoś coś podpowie mądrego i konkretnego? Pozdrawiam.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
- Habitué
- Posty: 5846
- Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: W-wa
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania: muzyka !!!
- Status: Offline
Odwazne podejscie- kupic i nie wiedziec jak uzyc .
Jak zapewne wiesz to multiprocesor z przetwornikami adda. Podlaczyc to pudelko mozna na kilka sposobow w zaleznosci od tego w jakim celu chce sie go uzywac. Mozna o tym napisac pokazny elaborat.
Moze najpierw zastanow sie z jakim zamiarem go nabyles i co w ten sposob chciales osiagnac. To najmadrzejsza rzecz jaka mozna napisac w tej chwili
Pozdr
Jak zapewne wiesz to multiprocesor z przetwornikami adda. Podlaczyc to pudelko mozna na kilka sposobow w zaleznosci od tego w jakim celu chce sie go uzywac. Mozna o tym napisac pokazny elaborat.
Moze najpierw zastanow sie z jakim zamiarem go nabyles i co w ten sposob chciales osiagnac. To najmadrzejsza rzecz jaka mozna napisac w tej chwili
Pozdr
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
Autor tematu - Małomówny
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 sty 2013, 21:05
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: Polska
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania:
- Status: Offline
Rozumiem Belmondo mistrzu, że z góry znałeś wszystkie zawiłości konfiguracyjne każdego sprzętu jaki kupiłeś nawet jeśli to był sprzęt o wiele bardziej złożony niż łopata ? Do rzeczy, oczywiście wiem do czego służy procesor masteringowy i wiem jak użyć jego poszczególne funkcje. Do tej pory jednak używałem urządzeń znacznie niższej klasy gdzie obowiązywała głównie
"gałkologia" lub nie było tak rozbudowanych możliwości konfiguracyjnych. Sytuacja wygląda tak. Interfejs audio TC Studio Konnekt 48 podłączony standardowo po Fire-Wire do komputera z oprogramowaniem DAW. Na głównych wyjściach analogowych TC SK48 podłączone monitory KRK. TC SK 48 z Finalizerem 96k spiąłem przewodami koaksjalnymi na złączach cyfrowych SPDIF IN - OUT i OUT - IN. Jeśli błędnie to niech mnie ktoś poprawi. Chodzi mi o konfigurację obu urządzeń tak żeby to poprawnie zagadało. Temat wykorzystania Finalizera w DAW poprzez midi pozostawiam bo z tym nie powinieniem mieć wielkich kłopotów. Pozdrawiam
"gałkologia" lub nie było tak rozbudowanych możliwości konfiguracyjnych. Sytuacja wygląda tak. Interfejs audio TC Studio Konnekt 48 podłączony standardowo po Fire-Wire do komputera z oprogramowaniem DAW. Na głównych wyjściach analogowych TC SK48 podłączone monitory KRK. TC SK 48 z Finalizerem 96k spiąłem przewodami koaksjalnymi na złączach cyfrowych SPDIF IN - OUT i OUT - IN. Jeśli błędnie to niech mnie ktoś poprawi. Chodzi mi o konfigurację obu urządzeń tak żeby to poprawnie zagadało. Temat wykorzystania Finalizera w DAW poprzez midi pozostawiam bo z tym nie powinieniem mieć wielkich kłopotów. Pozdrawiam
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
- Habitué
- Posty: 5846
- Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: W-wa
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania: muzyka !!!
- Status: Offline
Zazwyczaj zastanawiam sie nad tym czy cos co chce kupic jest mi w ogole potrzebnegreen pisze:Rozumiem Belmondo mistrzu, że z góry znałeś wszystkie zawiłości konfiguracyjne każdego sprzętu jaki kupiłeś nawet jeśli to był sprzęt o wiele bardziej złożony niż łopata ?
A potem sprawdzam kandydata na wylot, lacznie z testowaniem.
Taka zasada dziala zawsze
Wiedziec do czego cos sluzy, a umiec sie tym posluzyc to dwie rozne kwestie.green pisze: Do rzeczy, oczywiście wiem do czego służy procesor masteringowy i wiem jak użyć jego poszczególne funkcje. Do tej pory jednak używałem urządzeń znacznie niższej klasy gdzie obowiązywała głównie
"gałkologia" lub nie było tak rozbudowanych możliwości konfiguracyjnych.
To drugie, to warunek niezbedny aby moc, cytuje: "w pelni wykorzystac jego mozliwosci".
A nie gada ? Bo szczerze powiedziawszy nie wiem nadal co chcesz osiagnac.green pisze: Chodzi mi o konfigurację obu urządzeń tak żeby to poprawnie zagadało.
Procesor mozesz uzyc jako przetwornik i jako "wtyczke" z punktu widzenia DAW. Jako przetwornik juz uzywasz i nie wiem czy oczekujesz potwierdzenia, ze jest dobrze ?
W/w przez Ciebie konfiguracja to jedna z mozliwych. Ale nie wiem naprawde jakiej odpowiedzi oczekujesz, bo tak naprawde nie padlo zadne konretne pytanie.
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
Autor tematu - Małomówny
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 sty 2013, 21:05
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: Polska
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania:
- Status: Offline
No cóż, nie każdy ma możliwość testowania sprzętu zanim go kupi. To trudne zwłaszcza w małej miejscowości z dala od większych ośrodków muzycznych.
Jeśli chodzi o konkretne pytania - jakie powinny być prawidłowe ustawienia wejść i wyjść w setupie programu TC Near obsługującym TC SK 48 oraz jakie powinny być ustawienia sekcji In i Out w samym finalizerze, żeby przy opisanym przeze mnie ustawieniu dźwięk przechodził przez Finalizera i trafiał na monitory i do DAW przez niego przetworzony.
Jeśli chodzi o konkretne pytania - jakie powinny być prawidłowe ustawienia wejść i wyjść w setupie programu TC Near obsługującym TC SK 48 oraz jakie powinny być ustawienia sekcji In i Out w samym finalizerze, żeby przy opisanym przeze mnie ustawieniu dźwięk przechodził przez Finalizera i trafiał na monitory i do DAW przez niego przetworzony.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
- Habitué
- Posty: 5846
- Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: W-wa
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania: muzyka !!!
- Status: Offline
Zazwyczaj mniej kosztuje bilet na pociag w dwie strony niz pomylka w zakupie.
To jest w miare standardowa konfiguracja. Podlaczasz po spdif-ie finalizera i sk w dwie strony, a do wyjscia analogowego finalizera- monitoring (jesli koniecznie monitoring chcesz w ten sposob- ma to swoje wady). W daw-ie konfigurujesz plugin/efekt typu i/o i ustawiasz wejscie na wyjscie spdif z sk i wyjscie na wejscie sk. Taki plugin zapinasz jako instert na sumie w swoim daw (na sumie, bo masz monitoring w finalizerze).
Mozesz tez podlaczyc j/w po cyfrze i analog z sk jako wyjscie na monitoring co jest bardziej elastyczne, bo po takim pluginie mozesz jeszcze dalej cos zapiac w daw i miec monitoring na wyjsciu z daw. W pierwszym przypadku majac monitoring w finalizerze nic juz nie zapniesz za finalizerem co czasem moze byc przydatne.
Z Twojego punktu widzenia nie ma znaczenia czy przetwornik da jest z finalizera czy z sk.
To jest w miare standardowa konfiguracja. Podlaczasz po spdif-ie finalizera i sk w dwie strony, a do wyjscia analogowego finalizera- monitoring (jesli koniecznie monitoring chcesz w ten sposob- ma to swoje wady). W daw-ie konfigurujesz plugin/efekt typu i/o i ustawiasz wejscie na wyjscie spdif z sk i wyjscie na wejscie sk. Taki plugin zapinasz jako instert na sumie w swoim daw (na sumie, bo masz monitoring w finalizerze).
Mozesz tez podlaczyc j/w po cyfrze i analog z sk jako wyjscie na monitoring co jest bardziej elastyczne, bo po takim pluginie mozesz jeszcze dalej cos zapiac w daw i miec monitoring na wyjsciu z daw. W pierwszym przypadku majac monitoring w finalizerze nic juz nie zapniesz za finalizerem co czasem moze byc przydatne.
Z Twojego punktu widzenia nie ma znaczenia czy przetwornik da jest z finalizera czy z sk.
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
Autor tematu - Małomówny
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 sty 2013, 21:05
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: Polska
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania:
- Status: Offline
Dzięki ale chodziło mi raczej o bardzo konkretną podpowiedź co do ustawień programu TC Near od kogoś kto go dokładnie zna i ustawień sekcji in i out w Finalizerze przy takim konkretnie podłączeniu fizycznym jakie wyżej opisałem. Ogólny "schemat ideowy" jak to ma współpracować znam.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
- Habitué
- Posty: 5846
- Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: W-wa
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania: muzyka !!!
- Status: Offline
To ja opisalem podlaczenie fizyczne .
Bardzo fajnie ze szukasz wielbicieli i sympatykow urzadzen spod znaku TC, ale sugeruje nieco rozwinac swoja wiedze w zakresie synchronizacji urzadzen cyfrowych, a nie liczyc, ze ktos Ci wskaze wspolrzedne do klikania na ekranie w panelu do sk i rozklad menusow w finalizerze, bo to uwstecznia i prowokuje do glupich odpowiedzi.
Podlaczenie tego rodzaju jest proste jak budowa lopaty i nie rozni sie zbytnio u ktoregokolwiek producenta, zwlaszcza, ze poza synchronizacja i ustawienia we/wy naprawde nie trzeba nic dalej ustawiac. Chyba, ze trzeba Cie za raczke poprowadzic , ale w takim przypadku raczej pomyliles fora.
Najtrudniejszym elementem jest poprawne ustawienie we/wy w daw.
Nadal nie wiem czy masz problem, bo podlaczyles i nie dziala, czy dziala, ale zle, czy moze potrzebujesz blogoslawienstwa ustawien zeby spokojniej spac albo moze chcesz troche pofilozofowac.
Bardzo fajnie ze szukasz wielbicieli i sympatykow urzadzen spod znaku TC, ale sugeruje nieco rozwinac swoja wiedze w zakresie synchronizacji urzadzen cyfrowych, a nie liczyc, ze ktos Ci wskaze wspolrzedne do klikania na ekranie w panelu do sk i rozklad menusow w finalizerze, bo to uwstecznia i prowokuje do glupich odpowiedzi.
Podlaczenie tego rodzaju jest proste jak budowa lopaty i nie rozni sie zbytnio u ktoregokolwiek producenta, zwlaszcza, ze poza synchronizacja i ustawienia we/wy naprawde nie trzeba nic dalej ustawiac. Chyba, ze trzeba Cie za raczke poprowadzic , ale w takim przypadku raczej pomyliles fora.
Najtrudniejszym elementem jest poprawne ustawienie we/wy w daw.
Nadal nie wiem czy masz problem, bo podlaczyles i nie dziala, czy dziala, ale zle, czy moze potrzebujesz blogoslawienstwa ustawien zeby spokojniej spac albo moze chcesz troche pofilozofowac.
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
Autor tematu - Małomówny
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 sty 2013, 21:05
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: Polska
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania:
- Status: Offline
Mimo twoich zjadliwych, niewiele wnoszących (p)odpowiedzi Belmondo poradziłem sobie. Nie jestem jak to określiłeś miłośnikiem sprzętu TC Electronic, po prostu zakupiłem dwa urządzenia tego producenta, bo spełniają moje oczekiwania jeśli chodzi o jakość dźwięku ilość i rodzaj wejść wyjść. Zastanawiam się jeszcze nad jakimś procesorem vocalowym bardzo dobrej klasy i o dużych możliwościach, który sprawdzi się w recordingu. No ale to niekoniecznie temat na ten wątek bo nie jest to dla mnie wymogiem by był to sprzęt TC Electronic.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
- Habitué
- Posty: 5846
- Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: W-wa
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania: muzyka !!!
- Status: Offline
No widzisz, nie bylo to trudne. Podpowiedzi nie mogly wiele wniesc, bo nie ma wiele do wniesieniagreen pisze:poradziłem sobie.
Jakim ?green pisze: Zastanawiam się jeszcze nad jakimś procesorem vocalowym bardzo dobrej klasy i o dużych możliwościach, który sprawdzi się w recordingu.
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
Autor tematu - Małomówny
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 sty 2013, 21:05
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: Polska
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania:
- Status: Offline
Parę lat temu bez wahania kupiłbym Ensoniqa DP4+ no ale technika idzie naprzód, czas upływa i ostatnio jestem nie na bieżąco. Potrzebuję czegoś w rodzaju multiefektu vocalowego zawierającego możliwie szeroką gamę dobrej jakości efektów najczęściej stosowanych w typowym nagrywaniu vocalu. Bez ryzyka pogorszenia jakości dźwięku i wprowadzenia szumów, brumów itp. Wiem, że nie znajdę uniwersalnego urządzenia, ale nie potrzeba mi żadnych harmonizerów itp. itd. Dobre reverby, halle to podstawa ale żeby jeszcze miał coś ponad to.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |
-
- Habitué
- Posty: 5846
- Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
- Status konta: Podejrzane
- Imię i nazwisko:
- Lokalizacja: W-wa
- Jestem muzykiem: Nie wiem
- Ulubieni wykonawcy:
- Zawód:
- Zainteresowania: muzyka !!!
- Status: Offline
Rzadko kiedy korzysta sie z multiefektow, jesli juz mowimy o narzedziach bardzo dobrej klasy (choc pewnie co innego rozumiemy pod tym pojeciem, skoro powolujesz sie "ryzyko pogorszenia jakosci" i "szumy"). Zawyczaj charakter narzedzia dobiera sie do charakteru wokalu poczawszy od mikrofonu i preampu. Konczac na tym, ze kazdy element w sciezce obrobki wokalu to zazwyczaj zupelnie inny procesor.
Jesli natomiast ma to byc multiefekt, to jakims kompromisem (nienajgorszym, a nawet calkiem przyzwoitym) moze byc Eventide.
Jesli natomiast ma to byc multiefekt, to jakims kompromisem (nienajgorszym, a nawet calkiem przyzwoitym) moze byc Eventide.
Let us be thankful we have commerce. Buy more. Buy more now. Buy. And be happy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Ukryj linki do posta |