SprzętPan L. buduje syntezator

Rozmowy na temat syntezatorów, modułów etc.

Moderator: fantomasz


Autor tematu
LutZek
Stary wyga
Posty: 279
Rejestracja: 26 maja 2008, 22:46
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Tychy
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Status: Offline

Pan L. buduje syntezator

#111925

Post autor: LutZek »

Witam serdecznie w tym temacie :).

Otóż – jestem studentem piątego roku Elektroniki i Telekomunikacji i na pracę magisterską muszę stworzyć ten.. no... yyyyy.... w pełni funkcjonalny, polifoniczny syntezator :). Mam na to 8 miesięcy. Niestety nie miałem możliwości nigdy grać na leciwym syntezatorze analogowym, dlatego będę musiał podpytać co nieco o pewne sprawy, stąd tutaj moja obecność :).

Nie jest to mój pierwszy tego typu instrument – jako pracę inżynierską również zaprojektowałem syntezator typu virtual analog. Posiadał on 4-głosową polifonię – 4 cyfrowe oscylatory, 4 generatory obwiedni i wyjście na własnoręcznie robiony modulator sigma-delta. Ze względu na brak czasu nie zdążyłem do układu dorzucić odpowiedniego wzmacniacza, żeby coś nagrać, a także kulało sterowanie (nie było klawiatury, układ sterowany był czterema przyciskami i enkoderem służącym do ustalania wysokości dźwięku). Układ generował przebieg sinusoidalny, prostokątny, piłokształtny i trójkątny. Sprzęt został zarekwirowany przez uczelnię, toteż póki co nie mogę go tutaj pokazać.

Co do obecnego syntezatora – przede wszystkim – musi być wykonany fizycznie – klawiatura + obudowa + porządny układ sterowania z „potencjometrami”, wyświetlaczem itp. Dodatkowe założenia projektowe – 16 oscylatorów, generator obwiedni na każdy oscylator, 2xLFO, filtry dolno i górnoprzepustowy, modulacja częstotliwości, mnożenie sygnałów, zgodność ze standardem MIDI, aftertouch (jeśli zdążę), w skrócie – spora krowa, dużo roboty i 8 miesięcy czasu.