OprogramowanieIdealny program dla początkującego

Sekwencery, edytory, konwertery, plug-iny

Moderator: fantomasz


Autor tematu
Harfiarz
Małomówny
Posty: 6
Rejestracja: 23 sty 2018, 11:48
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja:
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania:
Status: Offline

Idealny program dla początkującego

#114713

Post autor: Harfiarz »

Jak wspomniałem w "powitalni" interesuję się muzyką klasyczną i elektroniczną, choć w drugim wypadku nie myślę teraz o stylu disco i techno. Chciałbym nauczyć się komponować i zarazem myślę tu o profesjonalnym zapisywaniu dźwięku. Szukam odpowiedniego programu. Czy ktoś mógłby mi coś tutaj poradzić? Wiem że temat był już poruszany, ale muszę go rozwinąć.

Program, powiedzmy idealny winien spełniać pewne warunki:
a) umożliwiać komponowanie w obu wspomnianych gatunkach i ich łączenie
b) posiadać imitacje instrumentów nieelektronicznych, np. skrzypiec - winny one brzmieć tak, jakbym słyszał prawdziwe instrumenty
c) program winien mieć zapis nutowy celem nauki nut - najlepiej obok oznaczania dźwięku charakterystycznego dla programów do tworzenia muzyki elektronicznej
d) winien być bezpłatny: na licencji freeware, open source lub podobnej
e) program winien być intuicyjny w obsłudze dla początkującego
f) winien być bezpieczny dla komputera - chodzi głównie o brak błędów zdolnych uszkodzić jego funkcje, np. BIOS a nie tylko o współobecność złośliwego oprogramowania
g) nie powinien zawieszać się, ani sam się wyłączać; nie powinien też zawierać rażących błędów, np. podmieniać samemu nut przy próbie nanoszenia poprawek

Inne cechy, potrzebne w tym programie:
h) obecność imitacji harfy klasycznej, względnie elektrycznej
i) obecność efektów zwanych heavenstrings i stringpad do uzyskiwania efektów dźwiękowych, zasłyszanych w utworach wykonawczyni Enya i "kosmicznych"
j) licencja bezpłatna pozwalająca w przyszłości na komercyjny użytek programu