RetroPolymoog-o legendzie słów kilka...

czyli instrumenty sprzed lat...

Moderator: fantomasz

Awatar użytkownika

Autor tematu
Rumburak
Beton
Posty: 802
Rejestracja: 17 maja 2005, 10:07
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: Warszawa
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód: Czarownik :]
Zainteresowania: Muzyka, stare analogowe syntezatory, grafika, malarstwo, filozofia, sadownictwo ;)
Status: Offline

Polymoog-o legendzie słów kilka...

#84443

Post autor: Rumburak »

Kiedyś miałem okazję wypożyczyć ten instrument na sesję nagraniową, przedtem słyszałem o nim masę informacji, w sumie dosyć sprzecznych, jedni mówili (pisali), że to cienkie brzmieniowo, że dziwna architektura wewnętrzna (faktycznie, VCO>EQ>VCA>VCF-jedno na wszystkie głosy!), że to w sumie bardziej organy niż syntezator (technologia dzielników częstotliwości) i że ogólnie to szmelc. Inni z kolei twierdzili, że to brzmieniowa potęga, pulsujący, mięsisty dźwięk itd. Mnie osobiście instrument zauroczył, rzeczywiście, pierwsze wrażenie nie było entuzjastyczne, ale po pół godzinie udało mi się ukręcić multum fajnych brzmień. Faktycznie, konstrukcja dziwna, i niespotykana, ale moim zdaniem to wszystko przemawia na plus tego analogowego potwora. Wadą jest jego skrajnie wysoka awaryjność (podczas nagrań dwukrotnie po prostu zgasł), to ewidentnie nie jest instrument na scenę. Polymoog został wypuszczony w 1975 roku i był niby-to pierwszym, polifonicznym syntezatorem, lecz wkrótce jego gwiazdę przyćmiły Yamaha CS-80 i Prophet 5. Moim zdaniem niesłusznie, bo brzmieniowo naprawdę dawał radę. Czy ktoś tu jeszcze miał styczność z Polymoogiem? :wink:

Obrazek



Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Awatar użytkownika

Belmondo
Habitué
Posty: 5846
Rejestracja: 10 maja 2004, 12:59
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Lokalizacja: W-wa
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód:
Zainteresowania: muzyka !!!
Status: Offline

#84444