Rock ProgresywnyElektronika w muzyce.

Droga do Rocka Elektronicznego

Moderatorzy: fantomasz, yeske

Autor tematu
esflores
Beton
Jestem muzykiem: Nie wiem
Kontaktowanie:
Status: Offline

Elektronika w muzyce.

Post #82091 autor: esflores » 20 gru 2009, 14:00

Tytułem wstępu kilka uwag.
W swoich muzycznych podróżach wielokrotnie napotykam na artystów wykorzystujących instrumenty elektroniczne, komputery i inne technologie cyfrowe. I nie jest to muzyka stricte elektroniczna. Są to projekty na tyle interesujące, że szkoda aby były przemilczane.
Zapraszam do zamieszczania informacji o takiej muzyce. Muzyce, która ciężko zdefiniować, która nie mieści się w żadnej szufladzie. Warunkiem jest, aby miało to coś wspólnego z nowoczesnymi technologiami. To może być niezwykle inspirujące dla muzyków a także poszerzy percepcje nas jako odbiorców tej muzyki.

[ Dodano: 2009-12-20, 14:35 ]
Wielokrotnie mówiłem, że lata 80-te to lata nieciekawe muzycznie - oczywiście nie jest to do końca prawda.
Rok 1984.
Niemal równocześnie zostają rozwiązane dwie niezwykle ciekawe grupy Bauhaus i Japan. Bauhaus wypracował własny oryginalny styl określany jako cool alternative. Kompozycje mroczne i czasami bardzo neurotyczne pokłosie post punkowe. Japan zespół troszkę łagodniejszy, bardziej eksperymentujący ale w pewnych granicach - są to ambitne piosenki.
Peter Murphy (wokalista Bauhaus) i Mick Karn (multinstrumentalista Japan) zwolnieni nagle ze swych obowiązków tworzą nowy projekt jako duet Dali's Car.
Nagrywają tylko jeden album - The waking hour.

Obrazek

To bardzo dziwna i w sumie unikatowa pozycja - zderzenie pięknego chłodnego wokalu i eksperymentów strukturalnych (bass). Bardzo kameralne kompozycje podparte niezwykłymi jak na tamte lata brzmieniami. Atmosfera niesamowicie psychodeliczna z drobnymi elementami bliskowschodnimi. Zderzenie barw instrumentów dmuchanych z surową automatyczną perkusją.
Zapytani po latach dlaczego nie kontynuowano projektu odpowiadają, że zbyt dużo ich dzieliło.