Belmondo pisze:timecage pisze:
Cóż, sposób realizacji nagrania jest też (lub może być) częścią utworu muzycznego i, jako taki, może się podobać lub nie.
Niemniej, w imieniu całego projektu, dziękuję za wysłuchanie i opinię.
No tak powinienem byl przewidziec taka odpowiedz. Nie da sie najprostszych bledow nazywac sposobem realizacji. Sposob realizacji moze byc jak najbardziej czescia pomyslu na finalna postac i brzmienie utworu, pod warunkiem, ze mozemy mowic o realizacji. Tutaj to co zaprezentowano kompletnie uniemozliwia ocene najwazniejszych elementow charakterystyczych dla gatunku, zatem trudno o takowej mowic. Tu popelniono bledy, ktorych nijak nie da sie zakwalifikowac kreatywnie. Dzis dosc rzadko spotyka sie tak slaba brzmieniowo publikacje. Do podobania czy nie podobania w tym przypadku droga jest niestety bardzo daleka. Sugeruje podejsc krytycznie do problemu- bo to jest problem (zreszta dosc charakterystyczny), a nie zrzucac wszystkiego na podobanie, bo to do niczego nie doprowadzi, co najwyzej do kolejnej slabej publikacji.
Chyba nie dość jasno się wyraziłem.
Istnieje zestaw założeń, dotyczących kształtu dźwiękowego produkcji muzycznych, który uznawany jest powszechnie za poprawny. Wciąż to jednak założenia i, zależnie od światopoglądu i intencji realizatora, mogą zostać zastąpione innymi. To, co dla jednej osoby jest żelazną zasadą lub podstawowym błędem, dla drugiej będzie jedynie kolejną zmienną w programie lub osobistym odczuciem. "Chasm of Old" został zrealizowany zgodnie z intencjami autorów i w takiej formie się im podoba. Kiedy, Szanowny Belmondo, używasz określenia "najprostsze błędy" opierasz się na założeniach, nie prawdzie objawionej i niepodważalnej. Dlatego uznałem, że Tobie się takie brzmienie zwyczajnie nie podoba. Zależnie od głębokości, na jaką zakorzenione są w osobie założenia, może ona sądzić, że nie podlegają działaniu osobistego gustu. Z takim zjawiskiem spotykamy się często w przeróżnych dziedzinach.
Proszę nie uznać po moich wypowiedziach, iż uznaję prezentowane nagranie za perfekcyjne lub, że nie dopuszczam krytyki. Jako projekt mamy świadomość potencjalnych wad zaprezentowanego brzmienia, ale w tym przypadku inne czynniki, niż poprawność realizatorska, były dla nas ważniejsze.
Przyznam też, że to pierwsza opinia na gruncie realizatorskim, z którą się spotykam, więc jest bardzo cenna i, jak już wspomniałem, zobowiązany jestem za nią podziękować.