Inni muzycy polscyHELMUT NADOLSKI

Dyskusje o muzykach, dla których nie zostały otwarte osobne fora.

Moderatorzy: fantomasz, monsoon, radek tymecki

Autor tematu
Konrad.Kucz
Habitué
Status konta: Podejrzane
Imię i nazwisko:
Jestem muzykiem: Nie wiem
Ulubieni wykonawcy:
Zawód: Myszka Miki
Zainteresowania:
Status: Offline

HELMUT NADOLSKI

Post autor: Konrad.Kucz »

Czy ktos jeszcze pamieta ta postac? Dla wiekszosci zapewne nic. Dlatego pragne przypomniec tego artyste. W polsce wydano o ile mi wiadomo dwie plyty. Ale pierwsza "MEDYTACJE" pozostaje sztandarowa dla Nadolskiego. Kilka lat temu gral w Gdansku w czasie Jarmarku Dominikanskiego. Wierny swej bezkompromisowej improwizacji pozostaje dla mnie osoba wielce zapomniana, niedoceniona (jak to u nas bywa :cry: ).
Plyta o ktorej pisze to wyjatkowe zjawisko w polskiej muzyce awangardowej poczatku lat 70tych. Wyobrazcie sobie taki sklad HELMUD NADOLSKI na basie akustycznym granym smyczkiem i przetwarzanym efektem, CZESLAW NIEMEN na moogu i ANDRZEJ NOWAK organy koscielne. Calosc nagrana w czasie koncertu w kosciele sw. Jerzego 27.08.74r. Nie sklamie jesli powiem ze klimatem, brzmieniem przypomina mi okres Tangerine Dream z plyt "Alpha Centauri", "Atem", "Zeit". Slowo daje osiagneli tak prostymi srodkami taki niesamowity elektroniczny nastroj, bez komputerow, pluginow, sekwencerow. Niebywale. Prawdopodobnie nie wydano tego na CD. Ja przegralem sobie z winyla PRONITu.
Pisze o tym szczegolnie dlatego zeby udowodnic ze u nas w tamtych czasach takze robiono muzyke elektroniczna na najwyzszym poziomie, osadzona jak najbardziej w tradycji jazz rocka elektronicznego. Takich rodzynkow bylo troche. Wydawano te plyty w symbolicznych nakladach. Az zal (ta.... jak ona sie nazywa?)"........" sciska :cry: ze fonografia polska tyle ciekawych zjawisk artystycznych zaprzepascila.

Link:
BBcode:
HTML:
Ukryj linki do posta
Pokaż linki do posta
Reklama pomoże opłacić serwer. Nie blokuj jej.
Awatar użytkownika

Regulus
Habitué